Проблема професійного самовизначення гостро постає перед старшокласниками в процесі формування орієнтирів на майбутнє.
Молоді люди здебільшого є не готовими до усвідомленого вибору майбутньої професійної діяльності та потребують допомоги. Випускники нашої школи отримують підтримку і кваліфіковану допомогу з боку адміністрації школи, працівників соціально-психологічної служби, Центру зайнятості, класних керівників та батьків.
Вибір професії визначається відповідями на три питання: чи можу? хочу? треба? Чи можу я досягти успіху в цій професії» Чи хочу? Чи отримаю я роботу через 5-6 років, коли закінчу навчальний заклад? Для цього учні мають досконало вивчити себе як особистість: свої прагнення та інтереси, здібності, темперамент, тип характеру. Саме з цієї мети з випускниками школи психологом К.К.Куртєвої проводиться профдіагностика та консультаційна робота. На просвітницьких та розвивальних заняттях («Як зробити успішний професійний вибір», «Ким бути», «Формула вибору професій», «Плідна робота сьогодні – успішний результат на ЗНО», «Зовнішнє тестування - ситуація тривожна, але безпечна») учні знайомляться з різними видами праці, класифікацією професій та їх особливостями, з поняттям професійна придатність, взаємозв’язком здібностей та вибором професії; розвивають навички подолання негативних емоційних станів, позитивного ставлення до іспитів та ЗНО. Батьківські збори («Вибір професії – завдання не з легких», «Шляхи до самовизначення»,»Успішне складання ЗНО – свято не тільки для дитини, але і для всієї родини») підвищують психолого-педагогічну грамотність батьків; формують у батьків розуміння значення самостійного вибору майбутньої професії підлітками; інформують про особливості підготовки випускників до ЗНО, про важливість позитивного мікроклімату в родині.
Ми віримо, що докладена робота принесе свої плоди і кожен з випускників нашої школи обере саме ту професію, яка б удосконалювала його особистість, надихала б на досягнення та була б прибутковою.
Практичний психолог К.К.Куртєва
|