Вівторок, 19 Бер 2024, 4:12 AM
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна
Меню сайту
Методичний портал
Перлини мудрості
Афоризми
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Інклюзивна освіта



 

Спільне викладання в інклюзивному класі: метод. матеріали. /Укладач – Софій Н. З., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 70 с.

Запропоновані методичні матеріали – це конкретні практичні поради та рекомендації вчителям про спільне викладання в інклюзивному класі: з чого варто починати, як розподілити обов’язки зі своїм партнером, як спільно працювати над розробкою індивідуальної програми розвитку дитини, як проводити моніторинг прогресу дітей, як вибудовувати взаємини з батьками та ін. Подаються різні варіанти спільного викладання, їх переваги та недоліки; особливий акцент робиться на необхідності розвитку соціальних навичок у школярів, вихованні дружніх взаємин і позитивної «Я-концепції», наповненні навчальної атмосфери радістю та добрим настроєм.

Матеріали адресовано педагогам, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, викладачам системи вищої педагогічної освіти.

Завантажити файл

 

 

 

 

 

 



Індивідуальна програма розвитку

У методичних матеріалах представлено відповіді на ключові запитання, які найчастіше ставлять педагоги, фахівці й батьки при складанні та реалізації індивідуальної програми розвитку, описано різні види команд, які надають підтримку дітям з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього простору.

Завантажити файл

 

 

 

 

 



Матеріали районного семінару (20.04.2016 р.):  "Організація інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Перші кроки. Досягнення та проблеми."

  1. Буклет Матроського НВК з планом районного семінару
  2. Організація навчання дітей з особливими освітніми потребами в Матроському НВК (Стоянова Л.М., в.о.директора Матроського НВК)
  3. Психологічний супровід інклюзивного навчання (Соловйова Т.Б., практичний психолог Матроського НВК)
  4. Співпраця учителя та асистента учителя (Лапановська Н.А., вчитель початкових класів Матроського НВК)
  5. Основні напрями діяльності асистента учителя (Коваль О.С., асистент учителя Матроського НВК)

 



Корисна література :

  1. Навчально-методичний посібник «Архітектурна доступність шкіл»

 У навчально-методичному посібнику «Архітектурна доступність шкіл» викладено матеріали з теоретичних та практичних питань забезпечення архітектурної доступності навчальних закладів. Матеріали посібника розраховані на широке коло фахівців, які працюють у сфері впровадження інклюзивного навчання.

Під інклюзивним навчанням розуміють такий навчально-пізнавальний процес, у який включені всі, в тому числі і діти з інвалідністю. У нашій системі освіти склалося так, що діти з інвалідністю незалежно від «тяжкості» порушення перебувають за межами шкільного процесу і не можуть навчатися на рівні зі своїми однолітками у загальноосвітніх школах. Чому? Адже в більшості випадків «інвалідність» не є перешкодою на шляху до отримання повноцінної освіти.

Розглядаючи освіту дітей з інвалідністю як своєрідний засіб, який сприяє визнанню в людях відмінностей та складає частину виховання громадянських почуттів, ми розуміємо, що такий досвід отримання освіти цією групою дітей залежить від багатьох чинників. І насамперед — від доступності транспорту, шкільних приміщень, обладнання, програмного забезпечення і надання, у випадку необхідності, відповідної технічної допомоги.

Даний навчально-методичний посібник підготовлений у межах діяльності українсько- канадського проекту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні» з метою допомогти адміністрації та колективу шкіл у вирішенні питань архітектурної доступності при плануванні ремонту або реконструкції приміщень.

У посібнику надані рекомендації про те, як саме можуть бути облаштовані вестибюлі, туалетні кімнати, приміщення та спортивні майданчики для комфортного та безпечного перебування в них дітей з інвалідністю/особливими потребами.

Ми сподіваємось, що інформація викладена в цьому виданні, допоможе зробити навчальні заклади такими, в яких діти з інвалідністю зможуть здобувати знання разом із своїми однолітками, і не будуть «відірвані» від своїх сімей через необхідність навчатися в інтернатах.

 



Організація інклюзивного навчання

 

Інклюзія в освіті. Інклюзивний навчальний заклад. Індекс інклюзії

Навчально-методичні посібники

Нормативне забезпечення

Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів  (Наказ Міністерства № 768 від 14.06.2013)

"Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти" (наказ МОН № 912 від 01.10.10 року)

"Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами  у загальноосвітніх навчальних закладах" (наказ МОН від 09.12.2010 р. № 1224)

"Про затвердження Порядку  організації інклюзивного навчання  у загальноосвітніх навчальних закладах " (акт Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. N 872)

„Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963” (введення посади асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням)

"Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах" Лист Міністерства № 1/9-384 від 18.05.12

Лист Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013 № 1/9-539 "Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами"

"Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання" (Лист Міністерства 1/9-529 від 26.07.2012)

"Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання"  (Лист МОНмолодьспорт від 02.01.2013 р. № 1/9-1)

"Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах" (лист МОНмолодьспорт від 02.04.2012 р. № 1/9-245)

Щодо отримання документів про освіту учнями з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту за індивідуальною формою навчання або у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів (лист від 02.04.2012 №1/9-245)

"Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України" (наказ Міністерства освіти і науки від 28.12.2006 № 864)

"Положення про  центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації" (спільний наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту та Національної академії педагогічних наук України від 23.06.2011 № 623/61)

Методичні рекомендації:

Відеоматеріали

Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції "Формування готовності педагогічних працівників до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання" (РОІППО)

І.В.Луценко. Індивідуальна програма розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: презентація

Поради вчителям, які навчають дітей з порушенням інтелекту (з легкою розумовою відсталістю), підготовлені фахівцями ММПМПК

Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку Лист МОН від 13.08.14 №1/9-413

Реалізація змісту нових Державних стандартів освіти для дітей з особливими освітніми потребами у 2014/2015 навчальному році 

Інструктивно-методична нарада «Особливості організації навчально-виховного процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби у 2014/2015 навчальному році» 

Методичні рекомендації щодо організації та змісту навчально-виховного процесу з інклюзивного навчання дітей з особливими потребами у 2014/2015 навчальному році (КОІППО Київ)

Організація інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах 

Основні поняття пов’язані з інклюзивною освітою

Розбудова системи інклюзивного навчання 

Що таке інклюзивне навчання?

Розвиток рухів зап’ястя та пальців рук

Діти з порушеннями зору

Діти з ДЦП

Основні напрямки корекційної роботи з дітьми, які мають вади слуху

Корекційна спрямованість індивідуального навчання

Обстеження вчителем учнів, які навчаються індивідуально

Деякі аспекти навчання дітей молодшої школи з вадами розумового розвитку

Вимоги до психолого-педагогічної характеристики учня

Організація індивідуального навчання

Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах

"Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти" (наказ МОН № 912 від 01.10.10 року)

"Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами  у загальноосвітніх навчальних закладах" (наказ МОН від 09.12.2010 р. № 1224)

"Про затвердження Порядку  організації інклюзивного навчання  у загальноосвітніх навчальних закладах " (акт Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. N 872)

„Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963” (введення посади асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням)

"Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах" Лист Міністерства № 1/9-384 від 18.05.12

Лист Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013 № 1/9-539 "Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами"

"Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання" (Лист Міністерства 1/9-529 від 26.07.2012)

"Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання"  (Лист МОНмолодьспорт від 02.01.2013 р. № 1/9-1)

"Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах"(лист МОНмолодьспорт від 02.04.2012 р. № 1/9-245)

"Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України" (наказ Міністерства освіти і науки від 28.12.2006 № 864)

"Положення про  центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації" (спільний наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту та Національної академії педагогічних наук України від 23.06.2011 № 623/61)

Методичні рекомендації:

 

Наказ МОНУ від 23.07. 2013 № 1034 "Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року"

Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку Лист МОН від 13.08.14 №1/9-413

Реалізація змісту нових Державних стандартів освіти для дітей з особливими освітніми потребами у 2014/2015 навчальному році 

Інструктивно-методична нарада «Особливості організації навчально-виховного процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби у 2014/2015 навчальному році» 

Методичні рекомендації щодо організації та змісту навчально-виховного процесу з інклюзивного навчання дітей з особливими потребами у 2014/2015 навчальному році (КОІППО Київ)

Організація інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах 

Основні поняття пов’язані з інклюзивною освітою

Розбудова системи інклюзивного навчання 

Що таке інклюзивне навчання?

Розвиток рухів зап’ястя та пальців рук

Діти з порушеннями зору

Діти з ДЦП

Основні напрямки корекційної роботи з дітьми, які мають вади слуху

Корекційна спрямованість індивідуального навчання

Обстеження вчителем учнів, які навчаються індивідуально

Деякі аспекти навчання дітей молодшої школи з вадами розумового розвитку

Вимоги до психолого-педагогічної характеристики учня

Поради батькам і вчителям по роботі з гіперактивною дитиною/rekomendacii_rodit_uchiteljam_giperaktivnogo.doc
 
 
 
 
 
 


Програмно-методичне забезпечення корекційної та інклюзивної освіти

Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку” затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2004 № 848

Навчальні програми для дітей дошкільного віку з особливими потребами

Програмно-методичний комплекс “Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення”

Програмно-методичний комплекс “Програма розвитку незрячих дітей від народження до 6 років”

Навчальні програми для глухих дітей дошкільного віку

Навчальна програма для глухих дітей дошкільного віку 



 
 
 


 
 

 
 

Пропонуємо навчальний посібник"ОСОБЛИВІ ДІТИ В ЗАКЛАДІ І СОЦІАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ", в якому розкриваються питання організації роботи з дітьми, що мають помірний і тяжкий ступінь розумової відсталості. Автором зроблена спроба об’єднати і узагальнити наукові та практичні доробки спеціалістів як України, так і країн зарубіжжя. У посібнику аналізується історичний шлях надання допомоги цим дітям, сучасний стан організації роботи з ними у нашій країні, наведена класифікація розумової відсталості за ступенем вираженості інтелектуального порушення, запропоновані деякі напрацювання з діагностики актуального рівню їхнього розвитку, ґрунтовно описані методики формування комунікативної та практично-діяльнісної поведінки.
 

Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Цей день в історії
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz