Понеділок, 25 Чер 2018, 2:02 AM
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна
Меню сайту
Методичний портал
Перлини мудрості
Афоризми
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Учителю інформатики

В  навчальному  роцi звертаємо увагу на:

Лист МОН України від 1/9-380 від 10.08.2015 «Щодо методичних рекомендацій для учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»

Інформатика – 7 клас



Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 2015 -2016 н.р. (вебінари НАПНУ до нового навчального року)


Лист МОН України від 26.06.2015 № 1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»

Лист Міністерства  від 17.07.2013 № 1/9-497 "Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів” 

Лист МОН № 1/9-383 від 30.05.13 року .new"Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014 навчальному році "

Лист МОН № 1/9-368 від 24.05.13 року .new"Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі"
скачати Рекомендації щодо особливостей викладання інформатики у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів (фрагмент додатку 2). Матеріали для викладання інформатики у 5 класі - ftp://dn.hoippo.km.ua/5klas.zip

Лист МОН № 1/9-349 від 20.05.13 року .new"Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2013/2014 навчального року"

Лист МОНСМ України від 01.06.12 №_1/9-426. Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін. Інформатика
(В цьому документі  Методичні рекомендаціі щодо вивчення інформатики в 3-4 класах та з 6-го по 11-ий клас  на 2013-2014 н.р.)

Инструктивно-методические рекомендации МОНСМ Украины по информатике в  Інформаційному збірнику 22-24, 2011. Скачать отсканированный вариант.
(В цьому документі  Методичні рекомендаціі щодо вивчення інформатики в 11 класі (рівень стандарту та академ) на 2013-2014 н.р.)

Лист МОН від 21.08.2010 N 1/9-580  Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін у 2010/2011 навчальному році". Інформатика.
(В цьому документі  Методичні рекомендаціі щодо вивчення інформатики в 10 класі (рівень стандарту та академ) на 2013-2014 н.р.)

Скачать Методичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2009/10 навчальному році. Інформаційний збірник МОН України №19-20-21 / липень 2009
(В цьому документі Методичні рекомендаціі щодо вивчення інформатики в 9 класі в 2013-2014 н.р.)

 Пропонуємо  для  перегляду  розробки уроків "Сходинки до інформатики"для 2-го класу. Уроки розроблені вчителем Банник М.О.


Лист МОНМС України від 29.02.2012 р. № 1/9-154 "Про безкоштовну освітню ліцензію на програмне забезпечення з відкритим кодом"

 

Основні результати моніторингу якості підручників для 9-го класу з предмета "Інформатика";

 


Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29 липня 2011 р.  №907

Про затвердження технічних специфікацій навчального комп’ютерного комплексу для кабінету інформатики, навчального комп’ютерного комплексу (мобільного) та інтерактивного комплексу (інтерактивної дошки, мультимедійного проектора) для загальноосвітніх навчальних закладів

Детальніше... http://krutienko.ucoz.ua/Informatika/907.zip
Наказ Міністерства освіти і науки України від 02.12.2004 р. №903

Про затвердження Правил використання комп`ютерних програм у навчальних закладах.

Детальніше... http://krutienko.ucoz.ua/Informatika/d122nformatika.doc


 

Експертиза функціонування кабінету інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання у загальноосвітньому навчальному закладі

Матеріали підготовлені методистом РМК Цимбалістом К.В.

Детальніше... http://krutienko.ucoz.ua/Informatika/ekspertuza_kabinetu_iikt.doc


 

Паспорт кабінету інформатики та обчислювальної техніки

Матеріали відділу освіти Вільнянської райдержадміністрації

Детальніше... 
http://krutienko.ucoz.ua/Informatika/Pasport_kabinetu_2010-1.doc

 

Інформатика у школі: якою їй бути

Тези до нової навчальної програми з інформатики для учнів 5-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів. Автори: Є. Шестопалов, О.Пилипчук. І. Завадський.

Детальніше... http://krutienko.ucoz.ua/Informatika/stattja-informatika_u_shkoli.doc

Про вивчення курсу "Сходинки до інформатики" у 2012-2013 н.р.

Детальніше...http://krutienko.ucoz.ua/Informatika/355_LI0.rar

Варіативна складова вивчення курсу  Інформатика" в 2012-2013 навчальному році

Матеріали методиста НМЦ ПМД Скрипської Г.В.

Детальніше...
http://krutienko.ucoz.ua/Informatika/445_informatuka.doc

Інформація від Microsoft

Download Center - Microsoft Software in Ukraine is now alive!

Шановні колеги з радістю повідомляю всіх вас про те, що в Україні відкрився центр завантажень програмного забезпечення Microsoft

http://www.microsoft.com/uk-ua/download/default.aspx

Тут ви знайдете багато безкоштовних продуктів і тріальних версій, а також маєте змогу завантажити ознайомлювальну версію ОС Windows 8 – безкоштовно". Сподіваюсь, це допоможе вам і вашим колегам краще ознайомитись з нашими новими продуктами та застосунками на практиці! Розкажіть колегам.

З найкращими побажаннями! З повагою, Яна Курченко

Лист МОНСМУ від 05.06.2012 № 1/9-429. Щодо умов придбання ліцензійного програмного забезпечення


Шановні колеги, просимо ознайомитися з «Переліком засобів загального призначення, які дозволені для забезпечення технічного захисту інформації, необхідність охорони якої визначено законодавством України»


Ліцензійне забезпечення

У зв’язку із актуальністю питання легалізації програмного забезпечення рекомендується провести зміну наявного програмного забезпечення, яке використовується без відповідних ліцензій або в яких завершується термін дії ліцензії на вільне програмне забезпечення. Програми класу Microsoft Office 2003-2013 можуть бути змінені на вільне програмне забезпечення LibreOffice  чи OpenOffice. Програмне забезпечення архівування WinRar змінюється на еквівалентне 7-Zip. Програми класу Total Commander змінюється на безкоштовний Far .



Докладні розробки уроків до вивчення інформатики в 5 класі за програмою загальноосвітньої школи з використанням підручників Морзе Н. В.,Барна О. В., Вембер В. П., Кузьмінська О. Г., Саражинська Н. А. Інформатика. 5 клас та Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В. Інформатика. 5 клас. (скачати)

 

Усі уроки інформатики 9 клас
Усі уроки інформатики 10 клас
Усі уроки інформатики 11 клас


Джерело: http://chashuk23.wordpress.com/


 

Презентації до уроків інформатики в 2-му класі (1-8 уроки)
Сходинки_інф_2кл_

Інформація в нашому житті
Дії з інформацією
Інформаційні процеси
Збереження інформації
Пам’ять комп’ютера
Засоби передачі інформації
Перетворення інформації
Кодування

 
 

Запис вебінару, який проведено 29.08.2013, щодо викладання курсу


Викладання інформатики в 2 класах (презентації від авторів підручників)

 

Необхідні матеріали для викладання курсу "Сходинки до інформатики. 2 клас" в 2013-2014 н.р.

Розробки уроків

 

Як вчителю інформатики враховувати вікові особливості учнів початкових класів при викладанні предмету"Сходинки до інформатики"

Методичні рекомендації щодо викладання за підручником Коршунової О.В.

 

Презентації до уроків інформатики в 2-му класі (1-8 уроки)

Методичні матеріали, зібрані Олійник Л.М. (МОІППО)
Вебінар
Автор посібників Крамаровська Світлана Миколаївна,
учитель інформатики та англійської мови вищої кваліфікаційної категорії Харківської гімназії №172, учитель-методист, співавтор підручника "Сходинки до інформатики", 2 клас розповідає як працювати за комплектом.


УВАГА!
Авторське право:
Всі матеріали представлені виключно для ознайомлення і повинні бути видалені з Вашого комп'ютера чи будь-якого іншого носія інформації відразу після поверхневого ознайомлення із змістом.
Копіюючи чи зберігаючи представлені матеріали, Ви приймаєте на себе всю відповідальність, згідно діючого міжнародного законодавства, а саме закону про авторське право і суміжні з ним закони.
Публікація даних документів не несе за собою ніяких комерційних прибутків та винагород, а являється рекламою паперового аналога продукту.
Правовласникам:
Всі авторські права зберігаються за правовласниками.

 

 


 
Нормативно-правова база викладання курсу "Сходинки до інформатики" розпочинається з документів Державний стандарт початкової загальної освіти  та Програми 2-4 клас "Сходинки до інформатики"
Початкова школа, зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства, забезпечує становлення особистості дитини, її інтелектуальний, соціальний, фізичний розвиток. Пріоритетним у початкових класах є виховні, загально-навчальні і розвивальні функції.
У молодших школярів формується розгорнута навчальна діяльність (уміння вчитися) шляхом оволодіння організаційними, логіко-мовленнєвими, пізнавальними і контрольно-оцінними уміннями й навичками, особистий досвід культури поведінки в соціальному та природному оточенні, співпраці у різних видах діяльності. Освітніми результатами цього етапу школи є повноцінні читацькі, мовленнєві, обчислювальні уміння і навички, узагальнені знання про реальний світ у його зв'язках і залежностях, розвинені сенсорні уміння, мислення, уява, пам'ять, здатність до творчого самовираження, особистісно ціннісного ставлення до праці, мистецтва, здоров'я, уміння виконувати творчі завдання.
Успішність навчання учнів значною мірою визначається рівнем оволодіння загально навчальними вміннями і навичками. До їх складу входять:
  • організаційні (опанування школярами раціональних способів організації свого навчання);
  • загально-пізнавальні (уміння спостерігати, розмірковувати, запам'ятовувати й відтворювати матеріал);
  • загально-мовленнєві (основні елементи культури слухання і мовлення);
  • контрольно-оцінні (засвоєння учнями способів перевірки та самоперевірки, оцінювання одержаних результатів).

Види загально навчальних умінь і навичок функціонують у системі міжпредметних зв'язків і формуються безперервно протягом усього періоду початкового навчання відповідно до можливостей програмового матеріалу з різних предметів та обов'язкового обліку попереднього рівня оволодіння ним.
     «Сходинки до інформатики» - таку назву мають підручники для 2, 3 та 4 класів. Ця назва не випадкова. Вона зразу ж націлює і вчителя, і учня на те, що йтиметься про ознайомлення з інформатикою та про все, що пов'язане з нею. Саме про ознайомлення, а не про систематичне вивчення предмета.
        Крокуючи сходинками, сторінками підручника, учні ознайомлюються з основними поняттями інформатики, оволодівають навичками роботи на комп'ютері, отримують комп'ютерну підтримку для засвоєння таких предметів, як українська та іноземна мови, природознавство та ознайомлення з навколишнім світом, математика тощо. Використання комп'ютера в навчальній діяльності учнів сприяє розвитку розумових здібностей, пам'яті, просторової уяви, творчого нестандартного мислення у розв'язанні завдань, підвищує інтерес до навчання.
        Як свідчать дослідження, проведені у школах Канади, США, Франції, «...комп'ютер в початковій школі подвоює час довільної уваги в учнів (20 хвилин замість 10 хвилин на традиційному уроці), а ігровий аспект сприяє кращому сприйняттю моделі учнями або осмисленню необхідності застосування алгоритму».
        Життя маленького школяра стає цікавішим, а нові яскраві сучасні підручники не тільки допомагатимуть у навчанні, а й створюватимуть гарний настрій. Адже веселіше на душі, коли разом з тобою сторінками підручника крокують інопланетянин Елзік з планети Золотавиків, кияночка Ганнуся, гномик Мудрунчик зі школи детективів та хлопчик Олесь зі своїм другом - роботом.
          Працювати з підручником легко і цікаво. Дехто вважає, що вчителеві можна навіть не писати конспекти уроків, а учням не заводити спеціальні зошити. Кожний урок подано на двох сторінках, тобто на розвороті підручника, що дуже зручно. Навіть якщо учень пропустив урок, він може вдома самостійно опрацювати матеріал у підручнику, який представлено у доступній для сприйняття формі.
            Структура уроку відрізняється від традиційних уроків у початковій школі. Перша частина - теоретична. Проводиться у формі бесіди, гри, обговорення ситуацій. Друга частина - це ознайомлення з новою комп'ютерною програмою, її демонстрація, робота учнів за комп'ютерами. Третя частина уроку - це цікавинки, завдання з логічним навантаженням, для розвитку пам'яті, кмітливості, ерудиції «Для розумників та розумниць». Всі частини уроку відображені у підручнику.
              Особливістю  використання комп'ютерних технологій і програм на уроках у початковій школі є те, що за монітором дитина повинна перебувати не більше 15 хвилин. Тому учитель на уроці роботу з комп'ютером повинен поєднувати з іншими формами діяльності, які пов'язані з тематикою уроку . Вчитель повинен пам'ятати про обов'язкове виконання релаксаційних вправ (рухливі ігри , гімнастика, фізкультхвилинки).
             У курсі «Сходинки до інформатики» є програми «Як поводитися за комп'ютером», «Де використовується комп'ютер», «Стрільці по яблуках», «Лісова галявина», «Мильні бульбашки», «Розібрані малюнки», «Математичний космодром», «Кіт риболов», , «Слово в лабіринті», «Кубики зі складами», «Незвичайний поїзд», «Незнайко на містку», «Дорога до школи», «Розгорни серветку», «Куди податись вояку», «Туристичний маршрут», «Курчата», «Телевізор», «Мешканці лісу» «Подорож по карті Європи та України», «Ведмедик - поліглот», «Ханойська вежа», «Тетраверкс», «Явища природи», «Магазин», «Розкидайка», «Цифертон», «Виконавець «Садівник», «Виконавець «Навантажувач», «Виконавець «Кенгуру», «Виконавець «Восьминіжка», «Музичний редактор «Мелодія».
            З допомогою цих програм дається можливість розвивати пізнавальні здібності, розвивати мислення, просторову уяву, фантазію, пам'ять, увагу дітей, допомагає дитині оволодіти вмінням аналізувати, порівнювати, узагальнювати, проявляти кмітливість і винахідливість.
          «Сходинки до інформатики» створюють умови для кращого пізнання дітьми себе і людей, взаємодії людини з навколишнім світом, усвідомлення зв'язків з природою, сім'єю, родичами, з самим собою, визначення поведінки в життєвих ситуаціях.
           Правильно підібрані і добре організовані завдання, логічні задачі, вправи для розвитку уяви, пам'яті, уваги сприяють різнобічному, гармонійному розвитку школярів, допомагають виробити необхідні в житті і навчанні корисні навики і якості.
«Де використовується комп'ютер» - ця гра дає можливість дітям зрозуміти, що без комп'ютера зараз не працює жодна галузь, в якій працюють люди.
        «Стрільці по яблуках», «Лісова галявина», «Мильні бульбашки», «Розібрані малюнки» - усі ці ігри спрямовані на набуття навичок роботи з двома кнопками миші.
        «Математичний космодром» - ця гра дає можливість учням перевірити свої знання з додавання та віднімання.
       «Кіт риболов», «Слово в лабіринті», «Кубики зі складами», «Незвичайний поїзд», «Незнайко на містку» - з допомогою цих ігор можна навчити дитину користуватися клавіатурою і, головне, мислити, винаходити, доводити. Важливо, що вони є захоплюючими, доступними, що у них є елемент змагання, якщо не з кимсь, то, принаймні, з самим собою.
      «Дорога до школи» - ця гра спонукає дітей до дотримання правил дорожнього руху.
      «Розгорни серветку», «Куди податись вояку», «Туристичний маршрут», «Курчата», «Телевізор», «Мешканці лісу» «Подорож по карті Європи та України», «Ведмедик - поліглот», «Явища природи» - ці ігри тісно пов'язанні з тими предметами, які діти вивчають у початковій школі, і допомагають закріпити дитячі знання.
       Гра «Розкидайка» сприяє розвитку зорової пам'яті, а гра «Цифертон» - ще й розвитку слухової пам'яті.
«Виконавець «Садівник», «Виконавець «Навантажувач», «Виконавець «Кенгуру», «Виконавець «Восьминіжка» - ці ігри дають можливість учням спочатку продумати послідовність виконання, а потім виконати програму, тобто скласти алгоритм.
Гра «Музичний редактор «Мелодія» дозволяє дітям відчути себе справжніми композиторами, бо вони із захопленням створюють свої мелодії.
       «Сходинки до інформатики» вимагають психологічної обережності від вчителя. Складні, непосильні завдання можуть дитину злякати. Тут особливо необхідно дотримуватися принципу від простого до складного. Проте, коли дитині вдається осмислити завдання, перебороти перші труднощі, вона відчує велику радість і буде готова до більш складної гри чи завдання. В дитини з'являється віра в свої сили, розвивається «розумовий апетит», а це означає, що мета курсу «Сходинки до інформатики» досягнута.
           Звичайно, коли діти відгадують головоломку, логічні завдання, вони, як правило, застосовують метод проб і помилок, перебираючи різноманітні варіанти. Частіше всього це не приводить до раціональних результатів. Виникає необхідність подумати, знайти якусь закономірність, зрозуміти, чому завдання не розв'язується, які нові прийоми слід застосувати, щоб наблизитись до мети. Цей момент «Сходинок до інформатики» особливо важливий, бо починається інтенсивна робота думки. В цей період необхідна допомога і підтримка вчителя, його пояснення і рекомендації.
Іноді може бути корисна навіть підказка, що допомагає учневі знайти правильне рішення. При цьому дуже важливо мати на увазі, що під час розв'язування логічних завдань, роботи з текстом важливіше значення має сам процес, експериментування, а не прагнення досягнути якогось конкретного результату.
         Ставлення дітей до такого курсу є надзвичайно позитивним: відсутня скутість, закомплексованість, страх помилки чи негативного результату. Діти з радістю, задоволенням і азартом працюють над логічними задачами, вправляються в розвитку уваги, пам'яті, творчості, уяви. Цей азарт переносять і в сім'ї, залучаючи до інтелектуальної праці батьків.
Зовсім іншими очима діти дивляться і на вчителя, що разом з ними розв'язує цікаві завдання, дає пізнавальну інформацію. Вчитель для них стає другом, порадником, що ділиться своїми знаннями з дітьми. Атмосфера довір'я і співпраці з уроків курсу «Сходинок до інформатики» переноситься на уроки інших предметів початкової школи.
Успішне виконання дітьми завдань курсу «Сходинок до інформатики» коректує оцінку вчителем учня. Віра вчителя в можливості своїх учнів, їх розумовий потенціал допомагає самим учням переборювати труднощі в навчанні, покращує стосунки учня і педагога.
      Молодший школяр, відповідаючи у класі, працюючи біля дошки, починає боятися зробити помилку, щоб інші з нього не сміялися. Коли учень працює за комп'ютером, такого не відбувається, оскільки, там їх тільки двоє: комп'ютер і учень, тому помилку ніхто крім комп'ютера не побачить, а помилку на комп'ютері можна легко виправити, натиснувши клавішу. Отримавши низьку оцінку, можна завжди повернутись на початок і виконати програму ще раз. Отже, комп'ютер допомагає підтримувати інтерес до навчання і сприяє гуманізації навчального процесу.
        Але основним питанням залишається, як організувати роботу, щоб усі учні на уроці попрацювали за комп'ютером? Практика підказала, що потрібно працювати у формі черги. Тобто, коли перша група працює на комп'ютерах, друга виконує завдання з підручника або з картки. У міру того, як перші будуть закінчувати, інші будуть займати їхні місця. Та оцінки за цей урок буде дві: одна за роботу в зошиті, а друга за роботу на комп'ютері. Адже дитина повинна обов'язково виконати обидва завдання. Така форма організації дозволяє виробляти в дітей швидкість мислення, уміння швидко орієнтуват

Пошук
Календар
«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Цей день в історії

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz