18 листопада 2015 року на базі Комишівської ЗОШ І-ІІІ ст. пройшло чергове засідання проблемного семінару вчителів російської мови шкіл та класів з українською мовою навчання. На засідання була винесена для обговорення проблема “ Особливості формування комунікативної компетентності учнів 5-7 класів у процесі реалізації Державного стандарту при викладанні російської мови. “ Методист районного методичного кабінету Журавель М.І. у своєму виступі зазначила, що із об'єкта навчання у суб'єкта учіння учень перетворюється тільки у тому разі, якщо учіння для нього стає як власнецілеспрямованою навчальною діяльністю. Мета роботи семінару - розглянути комунікативний аспект діяльнісного підходу до навчання, визначити особливості діяльнісної позиції учня у навчальному процесі. Учні в школі набувають уміння вільно висловлювати свої думки в усній і письмовій формі, послуговуючись необхідними мовними засобами, що відповідають меті, змісту мовлення й умовам спілкування, що сприяє розвитку мислення, його образності, емоційності висловлювань, осмисленню значення мови як знаряддя спілкування і розуміння навколишнього світу
До уваги слухачів семінару було представлено виступ заступника директора Комишівської ЗОШ Коваль С.В. у супроводі мультимедійної презентації, яка наголосила на тому, що комунікативна спрямованість навчання активізує формування всіх видів мовленнєвої діяльності: уміння слухати, говорити, читати, писати. Так мова розглядається не просто, як один з предметів навчального процесу, а як універсальний засіб спілкування на основі знакової системи, що відображає світ. Доцільно, щоб учні не тільки засвоювали необхідний обсяг теоретичних знань, практичних умінь і навичок, але і розвивали мовленнєво-мисленнєві здібності. Мова тісно пов'язана з мисленням. Навчити гарно висловлюватись не можна, якщо відсутня культура мислення. Дидактичний матеріал до вправ під час вивчення частин мови має бути текст. Учені-методисти (Л. Варзацька, М. Вашуленко, Є. Гопштер, С. Караман, М. Пентилюк) вважають опору на текст найефективнішим засобом реалізації комунікативно-діяльнісного підходу до вивчення лінгвістичного матеріалу. Вивчення мовних явищ на основі тексту є методично виправданим тому, що усвідомлюючи структуру мови (у тому числі і граматичну), учень оволодіває її засобами, вдосконалює власне мовлення, надає йому таких якостей, як логічність, точність, виразність, доречність.
В ході заняття вчителі побували на відкритому уроці російської мови у 6 класі (вчитель Тостоган Н.І.), в ході якого шестикласники виявили хороші практичні навики та володіння російською мовою. Велике зацікавлення у словесників виявив дидактичний матеріал патріотичного спрямування.
Підсумком роботи стали методичні рекомендації з означеної проблеми, надані керівником ПГ , вчителем російської мови вищої категорії Стояновою Л.М.
|