Субота, 29 Лют 2020, 9:11 AM
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна
Меню сайту
Методичний портал
Перлини мудрості
Афоризми
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2013 » Серпень » 22 » Міністерством рекомендована тема проведення першого уроку 2013
10:06 PM
Міністерством рекомендована тема проведення першого уроку 2013
Новий 2013/2014 навчальний рік наповнений  вагомими святковими подіями:

 
9 березня 2014 року виповнюється 200 років від дня народження видатного сина українського народу Тараса Григоровича Шевченка. Указом Президента України "Про додаткові заходи з підготовки та відзначення 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка" № 257/2012 від 11 квітня 2012 року в Україні 2014 рік оголошено Роком Тараса Шевченка;
 
Перший урок нового навчального року має стати поштовхом до подальшої роботи з вивчення минулого та сьогодення України, викликати бажання дізнатися більше про життя Великого Кобзаря. Метою проведення Першого уроку є:
  •  усвідомлення учнями феномену Великого Кобзаря, актуальності  його творчості;
  • пробудження національної самосвідомості;
  • патріотичне виховання і розвиток почуття гордості за свій народ, Батьківщину;
  •  узагальнення знань з історії культури українського народу, його традицій, звичаїв і обрядів;
  • формування готовності здобувати якісну освіту і розумними справами збагачувати Батьківщину.
Не вмирає душа наша,

не вмирає воля…

                                             Т.Шевченко

  На хвилі історичних припливів і відпливів Тарас Шевченко то приходить до нас, як велике сонце, то віддаляється, як далека зірка, від якої залишається сама назва. Феномен Шевченка відбиває нашу національну природу, наше світосприймання, наше минуле і нашу надію на майбутнє. Він символізує душу  українського народу, втілює його гідність, дух і пам'ять. Нині, коли Україна стала місцем найжорстокіших експериментів віку, великою Чорнобильською притчею, Шевченкове сонце зазирає нам у вічі так, як ще ніколи. У спробі збагнути його ми натрапляємо на скляну стіну, споруджену часом великих духовних спустошень. Шевченко національний у всіх виявах – і Шевченко скрізь ставить проблеми загальнолюдські. Шевченко несе християнський ідеал згармонізованої людини, яка живе у згоді з собою:

Добре жить
Тому, чия душа і дума
Добро навчилися любить.

  Поет живе в серці свого народу і донині. Саме НИМ вічно марить душа народу, щоб причаститись його словом, побачити його очима себе на плинному плесі життя і відчути стихію  –  «Реве та стогне Дніпр широкий…»

  Актуальність Шевченка сьогодні не в тому, що він порушував великі вічні питання  або дав нам відповідь на них,  – кожне покоління мусить само шукати відповіді на питання, поставлені часом. Нині ми повертаємося лицем до загальнолюдських цінностей, а отже, й до Т.Шевченка.

  Люди, які читають Т.Шевченка, може, й не вичленовують проблем, які він ставив. Але вони читають його твори і під їх поетичним чаром вдихають чисте здорове повітря його пісні, відчувають Ті незримії скрижалі Незримим писані пером.

І воно має цілющу властивість випрямляти, підносити, пробуджувати, зміцнювати в людині Людину, її духовні начала.

Рекомендуємо теми Першого уроку, присвяченого 200-річчю з дня народження Т. Г. Шевченка:
для початкових класів: «Шевченко з нами!».

Мета уроку є формування в молодших школярів почуття любові до України, пошани до великого Кобзаря, бажання приносити користь країні.

Перший урок має переконати учнів, що найкраща земля та, де ти народився, живеш, де мешкає твоя родина, друзі. Він повинен розширювати та поглиблювати знання про Україну, викликати почуття любові до Батьківщини, гордості за її здобутки, формувати національну свідомість, виховувати справжніх громадян-патріотів, які люблять свою країну, бажають примножувати її славу, боротися за щастя і незалежність.

Завдання вчителя - у доступній і цікавій формі ознайомити дітей з біографією та творчістю Тараса Шеченка. Варто наголосити на уроці про актуальність творів Шеченка і сьогодні.

для 5-9 класів: «Ми вшановуєм пам'ять Шевченка!»,
«І тепер, поете любий, в сім'ї вольній, новій тебе згадуєм з любов'ю теплим, щирим словом»;

При проведенні уроку слід ще і ще раз звернутися до Тараса Шевченка як добрі діти до рідного батька, вилити перед ним все, що в нас найбільше болить, що мучить душу і наповнює її тривогою за майбутнє національної спільноти на рідній землі, звернутися в найглибші недра нашої розгубленої душі, послухати його священного і животворного слова і пригадати собі все, що він написав у своїй віщій Книзі…

Завдання уроку - виховання любові до свого рідного краю, держави, родини, народу, поваги до українських та родинних законів, звичаїв, обрядів і традицій; формування відчуття своєї приналежності до України, усвідомлення себе українцем, прагнення до збереження та примноження духовних та матеріальних багатств українського народу, виховання цілеспрямованості і наполегливості у досягненні життєвої мети, готовності до праці в ім’я України; виховання патріотичних почуттів, шанобливе ставлення до державної символіки, культурного та історичного минулого України; формування в учнів етнічної та національної самосвідомості, мовної культури, духовної єдності населення усіх регіонів України. Нехай це буде урок-роздум про історичну долю України, яка відображена в творчості Т.Г. Шевченка, урок-мрія про її майбутнє. Нехай на ньому прозвучить якомога більше прекрасних віршів та поем Тараса Григоровича Шевченка.

для 10-11 класів: «Шевченкове слово на сторожі миру», «Шевченкова творчість –  джерело національної самосвідомості і гідності», «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття...»


Мета уроку: показати, що Тарас Шевченко генієм своїм випереджав епоху, його слова справді належали те тільки сучасникам, але й «ненародженим»; він вирішував не поточні питання, а вічні проблеми, сягав до самих основ національного буття, його «Кобзар» для всіх українських поколінь є вічно свіжим джерелом самопізнання і натхнення.

Рекомендуємо на Першому уроці  висвітлити життя і творчість Т.Г.Шевченка за таким планом:

1.  Дитячі та юнацькі роки поета.
2.  Формування революційного світогляду поета.
3.  Зв’язки Шевченка з передовими діячами  культури.
4.  Шевченко на засланні.
5. Шевченко – виразник революційних дум і прагнень трудового народу.
6. Діяльність Шевченка після заслання.
7. Подорожі Шевченка на Україну.
8. Невмируще слово Великого Кобзаря.
9. Вшанування творчості Великого Кобзаря за кордоном та в Україні.
10. «А слава – заповідь моя».

 
Категорія: Новини освіти | Переглядів: 981 | Додав: ZAVRMK | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Серпень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Цей день в історії
Архів записів

Copyright MyCorp © 2020
Конструктор сайтів - uCoz