Вівторок, 18 Лют 2020, 5:45 PM
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна
Меню сайту
Методичний портал
Перлини мудрості
Афоризми
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2014 » Жовтень » 27 » Відбулася районна педагогічна майстерня вчителів української мови і літератури вищої категорії
10:58 AM
Відбулася районна педагогічна майстерня вчителів української мови і літератури вищої категорії

 

Новою складовою літературного компонента нового Державного   стандарту є компаративна лінія, яка розкриває перед учителями можливість показати всю красу й багатство української мови, її здатність відтворювати  здобутки літератур усіх часів і континентів…                                                                                                                   Микола Сулима

24 жовтня 2014 року в Суворовському загальноосвітньому навчальному закладі І-ІІІ ст. відбулося засідання педагогічної майстерні вчителів української мови і літератури вищої категорії шкіл району на тему :         “Компаративістика як засіб розвитку читацьких інтересів учнів на уроках  української і світової літератури ”.  Для компетентного вирішення  даної проблеми на засідання були запрошені вчителі світової літератури вищої категорії, які знайомі з методикою компаративного аналізу з 2009 року («Компаративістика на уроках зарубіжної літератури» Ротарь Н.Т., вчитель  світової літератури Першотравневської ЗОШ). Метою засідання стало глибоке вивчення вчителями-словесниками найскладнішого методу у викладанні літератури - методу компаративного аналізу.  

Відкрила засідання педагогічної майстерні  Журавель М.І., методист з навчальних дисциплін Ізмаїльського РМК, яка зазначила, що вивчення літератури на науковій, літературознав­чій основі визначає розширення методичної палітри вчителя, зокрема обов'язкового і постійного вико­ристання наукових підходів до аналізу та інтерпретації художнього твору. Сьогодні актуальним є компаративне навчання на уроках української та світової літератур. Воно дає змогу ефективно реалізувати освітні і виховні завдання. Зіставлення двох чи кількох художніх явищ допомагає побачити їх цілісно, в повному обсязі. Компаративне вивчення активізує мислення учнів, виробляє уміння і навички всебічно аналізувати факти і явища, застерігає від постійних випадкових висновків, і як наслідок, скорочує шлях до пізнання істини. Головне ж, компаративна методика забезпечує можливість надання кожному випускникові школи середньої літературної освіти — надійного важеля формування особистості. Літературна освіта здатна прилучити лю­дину до читання, до культури, збагатити її духовний естетичний досвід, зробити її самодостатньою. Словесникам було запропоновано ознайомитися з презентацією та методичними рекомендаціями у формі буклета «Компаративістика як шлях формування творчої особистості» з методики проведення уроку компаративного аналізу.

Урок компаративного аналізу — це заняття, на якому домінантним є компаративний шлях аналізу художньої літератури.  Це новий  методичний шлях, який ґрунтується на набутках компаративістики.  Практично ознайомитися з елементами компаративного аналізу учителі-словесники змогли на відкритому уроці-дослідженні у 8 класі на тему «Значення творчості Григорія Сковороди для розвитку української літератури». Досвідчений вчитель української мови і літератури вищої категорії, старший вчитель Суворовської ЗОШ Вітюк Світлана Іванівна протягом уроку вчила вихованців визначати схожість життєвих сторінок письменників та філософів Г.Сковороди та О.Хаяма, їх поглядів на життя, основні християнські морально-естетичні ідеали, які сповідували письменники; схожість тем та проблематики їх творів. Учні виявили вміння порівнювати твори одного напряму, близькі за темою, ідеєю, проблематикою, виділяти головне, аналізувати, висловлювати власні думки, систематизувати та узагальнювати.

В ході обговорення уроку прийняли активну участь Бирка Ніна Іллівна, старший вчитель Ларжанського НВК, Тарай Валентина Вікторівна, вчитель вищої категорії Озернянської ЗОШ, Ротарь Наталя Тимофіївна, старший вчитель Першотравневької ЗОШ, які  дали високу оцінку проведеному уроку. Вчитель - методист Першотравневської ЗОШ Унгурян Лариса Пантеліїївна відзначила важливість проведення таких уроків, які вчать учнів аналізувати, творчо розвиватися як і на уроках з використанням методу критичного мислення. Обираючи нову науково-методичну проблему з самоосвіти вона вирішила обрати саме вивчення і оволодіння  методикою компаративного аналізу.

По завершенні обговорення методистом райметодкабінету було запропоновано домашнє завдання учасникам педагогічної майстерні – розробити урок компаративного аналізу по самостійно обраній темі та скласти опорні таблиці виконавчо -діяльнісного етапу уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Новини освіти Ізмаїльського району | Переглядів: 767 | Додав: ZAVRMK | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Цей день в історії
Архів записів

Copyright MyCorp © 2020
Конструктор сайтів - uCoz