Субота, 20 Лип 2019, 6:50 PM
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна
Меню сайту
Методичний портал
Перлини мудрості
Афоризми
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2014 » Січень » 19 » У МОН хочуть удосконалити шкільні підручники
0:45 AM
У МОН хочуть удосконалити шкільні підручники
На засіданні колегії Міністерства освіти і науки розглянуто питання щодо підсумків апробації та моніторингових досліджень якості підручників для загальноосвітніх навчальних закладів у 2011/2012 – 2012/2013 навчальних роках.

За словами директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Олександра Удода апробація та моніторингові дослідження здійснювались з метою вдосконалення якості навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів.

Чиновник повідомив, що на розгляд колегії Міносвіти була винесена 171 назва підручників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, що підлягали апробації та моніторинговим дослідженням. Серед яких: 94 назви підручників для учнів 10-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, 74 назви підручників для учнів 11-х класів, 3 назви підручників для 6-х та 7-х класів.

За словами Удода, в апробації підручників брали участь більше 700 тис. учнів старших класів та їх учителів з усіх регіонів України.

Директор ІІТЗО поінформував, що за результатами опитування вчителів, у третині підручників порушено принцип оптимальності співвідношення та доступності об’єму теоретично-наукового матеріалу із основ науки з індивідуальними, розумовими, психологічними й віковими можливостями та особливостями учнів. Теоретична навчальна інформація, на думку респондентів, подається занадто складно для самостійного сприйняття учнями. Респонденти вважають, що необхідно змінити наукове викладення навчального матеріалу на науково-популярне.

У МОН наголошують, що вчителі пропонують доповнити підручники такими видами та формами навчальних завдань, виконання яких дасть змогу заздалегідь готувати старшокласників до процедури зовнішнього незалежного оцінювання випускників.

Близько 80% проаналізованих підручників, на думку учасників досліджень, потребують удосконалення ілюстрацій як складової методичного апарату підручника. Респонденти вважають, що підручники нового покоління повинні мати сучасний дизайн: методично виправдане розміщення матеріалу, багатий ілюстративний ряд, лаконічність, наочність і системність у викладі навчального матеріалу.

"Усунення вищеназваних недоліків, на думку учасників моніторингового дослідження, сприятиме підвищенню якості викладання та вивчення кожного навчального предмета зокрема, а також якості шкільної освіти в цілому", - наголошують у Міносвіти.

Також Удод повідомив, що на виконання державного замовлення на видання навчальної літератури в 2013 році було витрачено 243,2 млн. грн. за словами чиновника, було здійснено видання 103 назв підручників для учнів 5-х класів загальним накладом 6 499 782 примірників; 75 назв підручників для учнів 3-х класів ЗНЗ загальним накладом 5 686 312 примірників; 3 назви підручників для учнів професійно-технічних навчальних закладів загальним накладом 74 478 примірників; 20 назв видань навчальної літератури серії "Шкільна бібліотека" загальним накладом 356 360 примірників.

"Головний результат 2013 року – рекордна кількість назв підручників – 269 і накладом 12 млн 685,569 примірників. Державне замовлення виконано в повному обсязі", - підсумував Удод.

Джерело Освіта.ua
Категорія: Новини освіти | Переглядів: 236 | Додав: ZAVRMK | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Січень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Цей день в історії
Архів записів

Copyright MyCorp © 2019
Конструктор сайтів - uCoz