Вівторок, 25 Лют 2020, 9:17 AM
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна
Меню сайту
Методичний портал
Перлини мудрості
Афоризми
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2015 » Квітень » 1 » Відбулася районна науково-практична конференція «Сучасний урок у системі компетентнісної освіти»
12:26 PM
Відбулася районна науково-практична конференція «Сучасний урок у системі компетентнісної освіти»

Урок – дзеркало загальної педагогічної культури вчителя,

мірило його інтелектуального багатства,

показник його світогляду, ерудиції.

27 березня 2015 року на базі Ларжанського НВК відбулася науково-практична конференція «Сучасний урок у системі компетентнісної освіти» для педагогічних працівників навчальних закладів Ізмаїльського району, головна мета якої – обговорити різні аспекти сучасного уроку української мови і літератури в умовах компетентнісного навчання; оприлюднити досвід роботи вчителів-словесників шкіл Ізмаїльського району. 

З доповіддю «Сучасний урок у контексті компетентнісного підходу» виступила методист з навчальних дисциплін Ізмаїльського районного методичного кабінету відділу освіти Ізмаїльської районної державної адміністрації, спеціаліст вищої категорії Журавель Майя Іванівна, яка зазначила, що «новий етап у розвитку шкільної освіти пов'язаний з упровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації навчального процесу. Це вимагає певного підвищення професійної майстерності вчителя, доозброєння його новими знаннями, сучасними компетенціями, методами і технологіями, які б дозволили йому перебудувати навчально-виховний процес відповідно до нових вимог і підходів. Як побудувати сучасний урок? Як зробити так, щоб урок не тільки озброював учнів знаннями та вміннями, а й викликав би у дітей щирий інтерес, природню зацікавленість, 

формував би їхню творчу свідомість? На сучасному етапі розвитку освіти кінцевим результатом навчального процесу є формування компетентного випускника школи, розвиток ключових і предметних компетентностей учня. І так як освітній процес в основному відбувається на уроці, то і сучасний урок повинен мати компетентнісно орієнтоване спрямування, тобто і його структура, і його форми проведення, і технології й методи, які ми використовуємо, повинні забезпечувати розвиток і формування компетентностей, необхідних особистості для життєздійснення, життєреаліазації, життєтворчості».

Програмою Конференції було заявлено 16 виступів вчителів-словесників району, які в ході обговорення актуальних питань викладання української мови та літератури, обмінялися досвідом щодо підготовки та проведення компетентнісно орієнтованого уроку (КОУ).

Велике зацікавлення викликали виступи «Сучасний урок української мови компетентнісної спрямованості. Структура компетентнісного уроку» (Н.І.Бирка, заст. директора з НВР, старший вчитель Ларжанського НВК), «Мотивація як основна умова успішного навчання учнів» (А.П.Водзяновська, вчитель української мови і літератури Бросківської ЗОШ), «Підвищення мотивації та цілепокладання уроку української мови у школі з молдовською мовою навчання» (С.В.Коваль,заст.. дир.. з НВР, вчитель вищої категорії Комишівської ЗОШ), «Використання проблемно-пошукових та ситуативних завдань як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів на етапі цілереалізації уроку української мови» (Т.М.Петренко, вчитель вищої категорії Першотравневської ЗОШ), «Організація самостійної діяльності учнів на етапі ціле реалізації компетентнісно орієнтованого уроку української мови і літератури» (Л.М.Дойчева, вчитель І категорії Кирничанської ЗОШ), «Реалізація компетентнісного підходу на рефлексивно-оцінювальному етапі сучасного уроку української мови та літератури» (Т.О.Степанова, вчитель І категорії Суворовської ЗОШ), «Організація навчальної діяльності учнів на адаптивно-перетворювальному етапі сучасного модульного уроку» 

(Т.Л.Сілаєва, вчитель І категорії Старонекрасівської ЗОШ), «Застосування графічних організаторів як спосіб розвитку читацьких компетентностей на уроках української літератури» (Т.А.Колесник, заступник директора з НВР, вчитель вищої категорії Каланчацької ЗОШ), «Етап ціле реалізації як структурний компонент компетентнісно орієнтованого уроку української мови» (Г.А.Шишман, вчитель Саф’янської ЗОШ) та інші.

Презентований на конференції практичний доробок педагогів загальноосвітніх навчальних закладів району довів актуальність та важливість проведення сучасного компетентнісно орієнтованого уроку. Визнано, що компетентнісний підхід – це орієнтир національної системи освіти. Для того, щоб він вповні став реальним, необхідна його екстраполяція на педагогічний процес через компетентнісний урок, оскільки через "поля" компетентнісного уроку можливе ефективне формування компетентності учнів як інтегрованого результату навчання.

За підсумками проведеної роботи учасники конференції ухвалили

ЗВЕРНЕННЯ УЧАСНИКІВ РАЙОННОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ

«Сучасний урок у системі компетентнісної освіти»

В умовах інноваційних змін розвитку сучасної освіти з’явилася нагальна потреба суспільства у творчих, діяльних і конкурентноспроможних громадянах, здатних до життєвого самовизначення. Навчально-виховна діяльність школи ХХІ століття покликана не просто дати особистості суму знань, умінь і навичок, а формувати в неї компетентність як «загальну здатність, необхідну для розв’язання життєвих завдань і продуктивного здійснення життя як індивідуального проекту».

 

Використання компетентнісного підходу до викладання української мови та літератури є ефективним засобом підвищення якості філологічної освіти, розвитку здібностей та інтересів учнів, їх пізнавальної активності, самореалізації. Результат освітнього процесу – компетентний випускник, який адекватно реагує на зміни в навколишньому світі, спроможний розв ’язувати проблеми буття, приймати нестандартні рішення і нести відповідальність, будувати власний життєвий проект.

Завдання вчителя-словесника – виховати життєво компетентного випускника, здатного до професійного самовизначення. Пріоритетом в роботі вчителя мови і літератури є формування в особистості школяра комунікативної компетентності як життєтворчої здатності, що дасть особистості можливість комунікативно виправдано користуватися засобами рідної мови у всіх різновидах соціальних та культурних контекстів, продуктивно будуючи своє повсякденне життя. Усвідомлюючи значущість поставлених перед освітою завдань, учасники конференції закликають вчителів-словесників загальноосвітніх навчальних закладів Ізмаїльського району спрямувати свою педагогічну діяльність на виконання таких першочергових завдань:

  • розвиток і вдосконалення професійної компетентності вчителя-словесника в умовах неперервної освіти;

  • формування мовно-літературної компетенції учнів в умовах реалізації державних, регіональних освітянських програм та впровадження нового Державного стандарту освіти;

  • формування вміння вчителів впроваджувати новітні освітні технології щодо формування ключових компетентностей школярів;

     
     
  • показниками ефективності уроку вважати свідому навчальну активність учнів; мотивованість навчальної діяльності; відповідність структури типові уроку; доцільність використання методів, прийомів, засобів; управління процесами уроку; наявність прийомів підвищення мотивації, стимулювання пізнавальної активності; зв'язок матеріалу з практикою життя й досвідом учнів; навчальний, розвивальний і виховний ефекти уроку;

  • розробка та презентація авторських програм щодо формування ключових компетенцій учнів з базових дисциплін, перспективного педагогічного досвіду;

  • проведення моніторингу рівня сформованості ключових компетентностей учнів.

​​​

 

 

 

 

Категорія: Новини освіти Ізмаїльського району | Переглядів: 928 | Додав: ZAVRMK | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Квітень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Цей день в історії
Архів записів

Copyright MyCorp © 2020
Конструктор сайтів - uCoz