Останнім часом громадськість неодноразово збурювалася спробами місцевих органів виконавчої влади призначити керівниками органів управління освітою та навчальних закладів осіб, які ні за професійними, ні за моральними якостями не відповідають вимогам до керівника й педагога. Резонансні події довкола призначення директора загальноосвітньої школи № 35 м. Чернігів, анонсовані наміри щодо призначення керівника Бердянського міського відділу освіти Запорізької області здійснювалися без урахування думки громадськості й дотримання вимог чинного законодавства.
Зокрема, крім передбачених законодавством вимог до наявності педагогічної освіти та досвіду практичної роботи у сфері освіти, відповідно до статті 56 Закону України «Про освіту», науково-педагогічний працівник має особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правдивості, справедливості, відданості, патріотизму, виховувати у дітей повагу до історичних і культурних цінностей України як країни з давніми традиціями толерантності до різних етносів та народів, її державного й соціального устрою.
Революція Гідності, що відбулася в країні, численні жертви при обороні Євромайдану та під час протидії російській агресії на Сході України, громадянське суспільство, яке сформувалось у час тяжких випробувань, вимагають, щоб справу навчання й виховання майбутніх поколінь було довірено лише тим справжнім педагогам, які є моральним авторитетом для молоді та заслужили повагу громади, суспільства, люблять своїх вихованців, свою країну.
Закликаємо голів обласних і районних державних адміністрацій, міських, сільських і селищних голів при розгляді кандидатур на відповідні посади у сфері освіти неухильно керуватися нормами законодавства, а також опиратися при прийнятті таких рішень на думку громади, громадянського суспільства в цілому, в першу чергу, легалізованих громадських об'єднань керівників закладів освіти, учителів та викладачів, батьків, студентів.
За таких умов державно-громадське управління освітою стане запорукою перемоги демократичної України, реалізації реформ у галузі освіти, зокрема забезпечення громадянам рівного доступу до якісної освіти. |