Матеріали дистанційного семінару вчителів зарубіжної літератури
Тема семінару: «Розвиток емпатії учнів в ході аналізу душевного стану літературного героя»
Сучасний світ, динамічний, конкурентно орієнтований, висуває високі вимоги до особистості випускника школи. Новітні дослідження доводять, що успішність дорослої людини багато в чому визначається не стільки певним запасом знань та рівнем загального інтелекту, скільки умінням керувати своїм емоційним станом та передбачати реакції оточуючих.
Головна мета літературної освіти – виховання творчого читача із самостійним критичним мисленням, формування гуманістичного світогляду, загальної культури, естетичних смаків особистості, емоційного інтелекту.
Необхідність орієнтації навчального процесу на формування у молодої людини вміння на основі здобутих знань самостійно аналізувати процеси, явища в житті спонукають шукати такі форми і методи роботи, які допомогли б будувати уроки на основі активної пізнавальної діяльності школярів.
Матеріали семінару містять презентацію авторського методу аналізу літературного героя – поліграма, який сприяє розвитку творчих здібностей школярів, креативності та емоційної компетентності. Пропонована методика базується на здобутках літературознавчої, педагогічної, методичної та психологічних наук, забезпечує додержання принципів особистісно-орієнтованого навчання. Використання запропонованих вправ удосконалюватиме вміння дітей розпізнавати власні емоції та розповідати про них іншим, сприятиме розвитку емпатії, однієї зі складових розвитку емоційного мислення школярів.
Мета семінару:
- поглибити знання педагогічних працівників щодо сутності емпатії, як прийому розвитку творчих здібностей ,
- познайомити з напрямками діяльності вчителя-словесника, спрямованими на розвиток емоційної компетентності школярів,
- забезпечити формування мотивації вчителів до пошуку ефективних шляхів викладання зарубіжної літератури,
- презентувати досвід роботи вчителя зарубіжної літератури Матроськго НВК Стоянової Лариси Михайлівни з проблеми розвитку емоційного інтелекту учнів на уроках зарубіжної літератури.
Матеріали семінару
- Емпатія як когнітивно-афективний феномен.
- Методичний посібник Стоянової Л.М. «Розвиток емоційного інтелекту учнів на уроках зарубіжної літератури».
- Вправи для розвитку емпатії.
- Завдання для зворотнього зв’язку (просимо залишати свої коментарі з наступних питань):
- Які вправи для розвитку емпатії Ви використовуєте на своїх уроках?
- Під час вивчення яких літературних творів було б доцільним використання методу «поліграма»?
Матеріали підготувала Стоянова Лариса Михайлівна - спеціаліст вищої категорії, старший вчитель зарубіжної літератури Матроського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Ізмаїльської районної ради Одеської області
|