Науково-дослідницька діяльність у школі – це творча праця учня під керівництвом учителя, яка полягає у відкритті нових знань на основі науки та особистого досвіду дитини.Наукове дослідження в цілому – це особлива форма процесу пізнання, це цілеспрямоване вивчення об’єкту на основі науки, яке завершується новими знаннями про досліджуваний об’єкт.
Одним із завдань сьогоднішньої школи є спрямування освітнього процесу на формування і розвиток ключових і предметних компетентностей особистості. Випускники, які здатні лише переказати зміст підручника чи пояснення вчителя на уроці або дати запрограмовану відповідь, навряд чи зможуть у майбутньому робити наукові відкриття, творити, висувати власні ідеї, мати та відстоювати власну думку. Ясна річ, що в середній школі ми не можемо повністю перейти на модель академічної освіти, але окремі її елементи варто запроваджувати. Тому, у школахрайону створено і діють 18 шкільних наукових товариств учнів. Наукова робота з учнями починається з 8-9 класу. На початку навчального року вчителі відповідних предметів обговорюють з учнями тему досліджень, забезпечують методичними рекомендаціями щодо написання та оформлення робіт, проводять проміжний контроль у 9-10 класах, навчають майстерності та захисту роботи, ведення дискусії. В цьому навчальному році науково-дослідницькою роботою охоплено 523 учні за напрямками: хімія, біологія, математика,економічна теорія, краєзнавство, мовознавство, літературознавство, мистецтвознавство тощо. Щорічно в школах району проводяться шкільні наукові конференції,де учні представляють та захищають свої наукові роботи. За підсумками шкільних конференцій найкращі роботи беруть участь у І (районному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. В цьому році І (районний) етап Конкурсубуло проведено у два етапи:
І (заочний) етап – 24.11.-27.11.2014 р. на базі РМК;
ІІ (очний) етап – 02.12.2014 року на базі Ізмаїльського державного гуманітарного університету.
Була організована робота 7 секцій:
1. Біологія, екологія, хімія, аграрні науки.
2. Англійська мова, російська мова, болгарська мова.
3. Українська література, літературна творчість, фольклористика, мистецтвознавство.
4. Історичне краєзнавство, історія України.
5. Всесвітня історія, етнологія, релігієзнавство.
6. Економіка, географія, геологія.
7. Математика, фізика.
До участі в Конкурсі було подано 60 заявок. В очному етапі конкурсу прийняло участь 56 учнівських робіт з 13 загальноосвітніх шкіл та 3 НВК: Суворовської, Утконосівської, Кирничанської, Багатянської, Старонекрасівської, Новонекрасівської, Комишівської, Озернянської, Першотравневської, Саф’янської, Бросківської, Кислицької, Лощинівської ЗОШ, Кам’янського, Ларжанського та Матроського НВК.
Нажаль, незважаючи на те, що у всіх 19 школах району функціонують комп’ютерні класи та майстерні, на конкурс МАН не були представлені роботи у відділеннях «комп’ютерні науки» та «технічні науки».
Найбільше робіт на І етап конкурсу представили Кам’янський НВК (10 робіт), Утконосівська ЗОШ (10 робіт), Комишівська ЗОШ (8 робіт) та Багатянська ЗОШ (7 робіт). Рішенням журі роботи 22 учнів визнано найкращими. Відповідно до наданої Одеським обласним гуманітарним центром позашкільної освіти та виховання квоти, відібрано 31 роботу для участі в ІІ (обласному) етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. Найбільше таких в Багатянській ЗОШ (6 робіт), Кам’янському НВК (4 роботи) та Утконосівській ЗОШ (3 роботи).
З 30 січня по 21 лютого пройшли очні тури ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. За результатами заочного туру, на очний тур (захист робіт) було запрошено 31 учень Ізмаїльського району, прийняло участь 27 учнів, 6 з яких отримали призові місця за наступними секціями:
· Економічна теорія та історія економічної думки, Федерка Тетяна Миколаївна, учениця 11 класу Саф’янської ЗОШ (кер. Єребакан Марія Петрівна) – ІІ місце;
· Прикладна математика, математичне моделювання, Клинчева Аделіна Миколаївна, учениця 10 класу Кам’янського НВК (кер. Туриця Катерина Опанасівна) – ІІІ місце;
· Хімія, Арешкіна Аліна Володимирівна, учениця 11 класу Новонекрасівської ЗОШ (кер. Кучерявенко Катерина Іванівна) – ІІІ місце;
· Літературна творчість, Степаненко Дар'я Юріївна, учениця 11 класу Саф’янської ЗОШ (кер. Котляренко Альона Вікторівна) – ІІІ місце;
· Мистецтвознавство, Кулинович Микита Сергійович, учень 10 класу Багатянської ЗОШ (кер. Тангер Наталія Василівна) – ІІІ місце;
· Болгаристика, Янков Валентин Олександрович, учень 11 класу Кам’янського НВК (кер. Нанкова Майя Іванівна) – І місце.
Учениця Саф’янської ЗОШ Федерка Тетяна Миколаївна, яка отримала на обласному етапі диплом ІІ ступеню, готується до участі в квітні у Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України в м. Києві, де буде представляти Одеську область.
|