Відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” навчання у 1 класі розпочинають діти, як правило, з 6 років. Термін навчання у початковій школі організовується за єдиним чотирирічним терміном.
Службою школи проведено спеціальне психологічне дослідження з метою: виявлення готовності першокласника до шкільного навчання, яка торкається інтелектуальної, емоційно- вольової та мотиваційної сфери.
Емоційно-вольова готовність виявляє себе в тому, як дитина вміє керувати своєю поведінкою в незнайомих умовах, як вона виявляє свої емоції (сум, радість, розчарування, захоплення та ін.), також вміння дитини виконувати вимоги та вказівки дорослих. Також показником даного аспекту є вміння спілкуватися з однолітками та дорослими.
Від мотиваційної готовності залежить швидкість і якість адаптації до школи. Чим глибше дитина розуміє свій новий соціальний статус, чим краще вона знає, що її очікує, тим легше дитині буде увійти в нове середовище і долати труднощі, які обов'язково будуть зустрічатися.
Розумова готовність дитини до навчання у школі включає розвиток мислення, сприймання, мовлення. Даний аспект визначає наявність знань з мови (звук, буква, речення тощо), з математики (більше—менше, ширше — вужче, нижче—вище та ін.), з навколишнього середовища.
За результатами виконання діагностики завдань з 28 учнів шестирічного віку (13 дівчат та 15 хлопчиків)
до навчання готові 22 (що складає 78%)
до навчання не готові 6 (що складає 22%)
Не готові ті діти, які не відвідували дитячий садочок, і батьки мало приділяють їхрозвитку та вихованнюувагу.
Порівняння з попередніми роками
|
|
2015/2016
|
%
|
2016/2017
|
%
|
2017/2018
|
%
|
1
|
Готові до навчання
|
24
|
85%
|
16
|
72%
|
22
|
78%
|
2
|
Не готові до навчання
|
4
|
16%
|
6
|
28%
|
6
|
22%
|
Виступ практичного психолога на батьківських зборах «Готовність першокласників до навчання» допоміг батькам побачити загальну картину, звернути увагу на певні труднощі, знайти шляхи запобігання невдач щодо навчання.
|