25 квітня 2019 року на базі районного методичного кабінету відбувся районний семінар для заступників директорів із навчально-виховної роботи з теми «Педагогіка партнерства в освітньому процесі НУШ». Мета семінару полягала у поглибленні знань представників адміністрації шкіл про особливості педагогіки партнерства, розкритті основних форм, методів та прийомів спілкування, взаємодії та співпраці у схемі «учитель - учень – батьки» в ракурсі сучасних наукових та громадських пошуків та досліджень.
Семінар був підготовлений методистами районного методичного кабінету з метою надання методичної допомоги у впровадженні освітньої реформи Нової української школи, яка обрала курс на педагогіку партнерства та проходить під гаслом: «освіта – свобода – творчість».
Згідно з планом семінару були підготовлені та розкриті наступні теми:
- Педагогіка партнерства: «Партнерство чи битва?» (завідувачка РМК М.Д.Кір'як)
- Учитель – основа освітньої реформи. (методисти РМК О.Д.Ніколаїця, І.І.Мурсалимова)
- Три моделі партнерства з батьками в закладі освіти. (методист РМК М..М.Лупов)
- Нові горизонти в роботі класного керівника (завідувачка РМК М.Д.Кір'як)
Під час семінару були використані фрагменти відеофільму «Учитель – учень. Хто кого?», запропонованого Першим каналом телебачення в програмі «Світло» та документального фільму «Етюди про українського Сократа», який розкриває педагогічну майстерність українського педагога В.О.Сухомлинського. В ході семінару учасники переглянули презентацію за темою «Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули Нової школи», в якій були розкриті основні принципи, форми, методи та інструментарій педагогіки партнерства, також у формі міні - тренінгу ознайомилися з особливостями діалогу як провідної складової у педагогіці партнерства для налагодження взаємовідносин «учитель – учень» . Заступникам директорів із навчально-виховної роботи були надані поради щодо оголошення, організації та форм проведення батьківських зборів, індивідуальної роботи з батьками. Запропоновано відновити просвітницьку роботу для батьків щодо уникнення конфліктів, налагодження стосунків дітей і батьків та оформити у шкільних бібліотеках куточки для батьків з відповідною літературою; надавати соціально-психологічну допомогу батькам щодо взаємодії з дітьми; продовжити підготовку учнів старших класів до відповідального батьківства та материнства. Відновлення роботи в закладах освіти сімейних клубів, центрів сімейної культури, батьківських академій сприятиме формуванню сімейних цінностей у сучасної молоді.
Наприкінці семінару заступникам директорів з навчально-виховної роботи було запропоновано провести педагогічну нараду з теми: «Педагогіка партнерства», висвітлювати роботу з батьками на web-сторінках навчальних закладів та відділу освіти.
Усім учасникам семінару надані методичні матеріали:
- картка аналізу сучасного уроку з погляду педагогіки партнерства;
- картка щодо манери та висловлювань у веденні діалогу «учитель-учень»;
- перелік вимог до сучасного уроку та 4 принципи щодо дизайну сучасного уроку в розрізі Нової української школи;
- запитання для самооцінювання класного керівника, щодо виявлення проблемних питань його роботи;
- рекомендації щодо організації роботи з батьками.
Під час роботи семінару заступники директорів поділилися досвідом роботи, обговорили запропонований на семінарі матеріал, пригадали гумористичні моменти у стосунках «учитель – учень –батьки».
Підсумки семінару підбила завідувачка РМК М.Д.Кір'як.
|