У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби навчального закладу.
Одним із цих етапів є перехід учнів початкової школи у середню. П’ятий клас – кінець дитинства, період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів.
З метою профілактики дезадаптації психологом школи, Станєвою В.П., у жовтні місяці 2017 року було проведено тренінгове заняття з учнями 5-А,5-Б класів «Пізнай самого себе». Метою заняття є подолання тривожності, замкнутості та підвищення самооцінки за допомогою різноманітних вправ.
На занятті діти говорили один одному приємні побажання, за допомогою вправи «Мусорное ведро» вчилися позбавлятися від негативних моментів, почуттів свого життя. У вправі «Мій Всесвіт» учні разом з психологом розвивали навички самоаналізу та дізнавалися багато цікавого про своїх однокласників. На цьому етапі заняття психолог ознайомила учнів з поняттям самооцінка, її рівнями та як самооцінка впливає на життя людини. А в завершенні заняття учні пройшли тест на самооцінку. Психолог дала можливість учням самим перевірити свої результати та дізнатися рівень своєї самооцінки. Рефлексією заняття стала вправа «Я в променях сонця». Кожен учень на папері малював сонечко, а на променях сонця писав свої позитивні якості. Ця вправа викликала позитивні емоції у багатьох учнів.
Практичний психолог Станєва Віра Петрівна
|