Адаптація п’ятикласників у Саф’янській школі
П’ятий клас – період, коли діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають допомоги і підтримки. Це період адаптації до середньої ланки школи, її результатом має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда. Відбувається вона не одразу і супроводжується низкою специфічних проблем, що потребують постійної уваги.
З метою полегшення адаптаційного періоду практичний психолог Саф’янської ЗОШ Бондаренко І.В.провела в 5-А,Б класі тренінг «Що таке щастя?».
Учасники активно виконували вправи «Крапельки тепла», «Моє ім’я». Свої асоціації «щастя», потреби і бажання змогли висловити під час вправи «Клубочок щастя», а створивши в групах колаж «Бажання і цінності» усвідомили систему цінностей, зважили значущість кожної життєвої цінності й зрозуміли важливість альтернативного вибору.
Під час заняття, працюючи в творчих групах, учні шукали рішення проблемних ситуацій. Аналізуючи притчу «Цінність часу» дійшли висновку, що кожному від народження надається найцінніший дар — життя, і це найдорожче, що є в кожної людини.
Почуття щастя залежить від нашого бажання і готовності бути щасливими і ми самі можемо його створити. Саме вправа «Рецепти щастя» дала змогу підняти настрій, підтримати життєвий тонус, відчути власні сили у побудові свого життя, створенні щастя. Психоемоційною розрядкою були вправи «Усмішка» та «Салют», які зняли напруження й втому.
Проведені заняття сприяли вивченню особливостей пристосування школярів до навчання в середній школі, підвищенню адаптованості та соціально-психологічної компетентності, зниженню тривожності, усвідомленню власної системи цінностей, підвищенню згуртованості класу.
Практичний психолог Бондаренко І.В.
|