Порпання в смартфоні під час спілкування з друзями, рідними чи колегами по роботі, нехтування партнером під час розмови, спільного снідання і навіть сексу на користь телефону (“partner phone snubbing”) – фабінг – явище, що стало звичайною справою у сучасному інформаційному світі.
Фабінг (англ. phubbing, від phone – телефон + snubbing – зневажливе ставлення) – один із проявів кіберзалежності, коли особа нехтує увагою оточуючих чи співрозмовників, відволікаючись на свій смартфон чи інший мобільний девайс.
Основними ознаками схильності до фабінга є наступні:
• тримання смартфона в руці навіть під час ходьби;
• миттєве хапання смартфона при звукових оповіщеннях, незважаючи на бесіду з людиною;
• побоювання пропустити щось важливе в стрічці новин;
• безпідставне перегортання вже побаченого в мережі;
• під час відпочинку (вечірка, прогулянка) людина більшу частину часу порпається в ґаджеті, а під час їжі не може від нього відірватися.
На офіційному сайті руху “Stop Phubbing” (stopphubbing.com), що закликає молодь до живого спілкування, наводиться цікава статистика: 97% людей визнають, що під час фабінгу їжа стає менш смачною; 87% підлітків надають перевагу спілкуванню онлайн, а не віч-на-віч.
Американські маркетологи Джеймс Робертс і Мередит Девід з Бейлорського університету (Техас), з’ясовуючи вплив фабінгу на партнерські взаємини (Roberts J., David M. My life has become a major distraction from my cell phone: Partner phubbing and relationship satisfaction among romantic partners), виявили, що 46,3% респондентів стикались з фабінгом з боку партнера постійно, 22,6% відзначили через це наявність конфліктів, а 36,6% зізналися, що фабінг періодично виклакав депресивні стани. Проте майже третина опитаних були задоволені своїми стосунками, незважаючи на фабінг.
Дослідження психологів Кентського університету (Огайо) зафіксували більшу схільність до фабінгу у жінок та виявили взаємозв’язок між фабінгом і “синдромом втрачених можливостей”.
Синдром втрачених можливостей або FOMO (від англ. “Fear of missing out”) – острах пропустити цікаву подію або гарну можливість, що провокується в тому числі і переглядом соціальних мереж.
Докладніше: Мережеве суспільство: кіберпсихологічний путівник |