У Міністерстві освіти і науки повідомили про кроки щодо процесу дебюрократизації українських шкіл.
У відомстві зазначають, що відповідно до плану дій "100 днів Міністерства освіти і науки України" міністерством робляться практичні кроки щодо відміни нормативних документів, які породжують невиправдану звітність загальноосвітніх навчальних закладів.
За повідомленням міністерства, станом на 11 квітня вже скасовано 7 таких нормативних та інструкційних документів. Серед них: наказ МОН "Про затвердження Плану заходів з виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти"; наказ МОН "Про затвердження Плану заходів з виконання Державної цільової соціальної програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків"; наказ МОН "Про затвердження Плану заходів з виконання Державної цільової соціальної програми розвитку дошкільної освіти".
Також скасовано Лист МОН від 26.04.2013 № 1/9-308 "Щодо надання інформації з оптимізації установ галузі" та "Лист від 09.09.2010 № 1/9-611 щодо надання інформації з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів".
"У результаті скасування лише цих семи документів всі загальноосвітні навчальні заклади зменшили звітність за більш ніж однією тисячею показників, окремі з яких збиралися по кілька разів на рік", - наголошують у Міністерстві освіти і науки.
Також відомстві нагадали, що Міністерством підготовлено лист до Мінсоцполітики з ініціативою внести зміни до законодавства про оздоровлення і відпочинок дітей з метою вилучення з переліку типів дитячих закладів оздоровлення та відпочинку пришкільних таборів з денним перебуванням.
У Міносвіти вважають, що ресурси, необхідно сконцентрувати для організації дозвілля й оздоровчої роботи у профільних закладах.
"Листи щодо скасування актів, спрямованих на створення формальних звітів, які не мають стосунку до якості надання освітніх послуг направлено до Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади", - йдеться у повідомлені освітнього відомства.
Міністерством освіти і науки також розробляється новий документ щодо процедур інспектування й атестації шкіл, гімназій та ліцеїв. Він має визначати пріоритетність якості освітніх послуг як визначального вимірника ефективності діяльності навчального закладу в цілому й кожного педагога. Натомість будуть вилучені формальні вимірники, які не мають безпосереднього відношення до діяльності вчителя, адміністраторів навчальних закладів та кінцевих її результатів.
Джерело:http://osvita.ua |