16 листопада відзначається Міжнародний день толерантності у всьому світі. Толерантність вважається показником високого духовного й інтелектуального розвитку особистості. Це повага, прийняття й правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження й способів прояву людської індивідуальності.
З метою виховання толерантності в цей день в Саф’янській ЗОШ І-ІІІ ступенів психологом Бондаренко І.В. були проведені тренінгові заняття «Толерантна особистість» для учнів 8-х класів та «Толерантність у нашому житті» для 4-х класів.
Школярі на заняттях поповнили свої знання про виникнення слова «толерантність» та його значення. Вони зрозуміли, що толерантність – це особистісна риса людини, терпиме ставлення до чужої думки, релігії, поведінки, повага до гідності й прав інших людей, національностей, дітей з особливими освітніми потребами; здатність поставити себе на місце іншої людини. Виконуючи гру «Товариський суд» восьмикласники навчились вирішувати конфліктні ситуації за принципом толерантності, а вправа «Два світи» дала змогу порівняти два протилежні світи та узагальнила уявлення учасників про толерантність і толерантну поведінку, підвела до висновку про необхідність жити за її принципами. Учні наочно побачили, що людина, яка живе в світі добра, взаєморозуміння, терпимості з людьми інших релігій, націй, культур, почувається особистістю, може розкрити всі свої найкращі риси, бути корисною своєму народу, оточенню. Людина, яка живе в толерантному світі, по-справжньому щаслива і дарує це щастя, любов людям довкола.
Учні 4-х класів працювали над завданнями «Зашифровані слова», «Повітряні кульки», оповіданням «Сердита Маринка» і зрозуміли, що бути толерантною людиною – означає поважати людей, правильно спілкуватися, для цього треба знати ввічливі слова. Дуже погано, коли людина довго носить у собі образу на когось. Треба вчитися пробачати людям. Ставитися до них так, як ти хотів би, щоб ставились до тебе. Школярі розповіли про способи стримання гніву (порахувати до десяти, порвати непотрібний листочок, намагатись відшукати на землі найменший камінець, подумати про щось хороше). Найбільше емоцій викликала вправа «Правила толерантної людини», де діти мали змогу, працюючи в групах, створити дерево норм поведінки вихованої особистості.
Проведені заходи поповнили знання учнів про поняття толерантності, показали значимість її під час взаємодії з іншими, підвищили рівень вихованості; навчили виражати свої почуття без негативних оцінок, невдоволень, образ; формували та вдосконалювали навички толерантного спілкування: тактовність, терпимість, великодушність, доброзичливість, зокрема до людей з особливими потребами, а також розвивали уміння визнавати особистісну цінність оточуючих.
Психолог Саф’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів Бондаренко І.В.
|