Початок навчання дитини в школі – відповідальний етап в її житті. Діти 6–7 років переживають психологічну кризу, пов'язану з необхідністю адаптації до школи.
В цей вік змінюється соціальна позиція дитини, її соціальне оточення. З’являються нові і складні обов'язки. Можливо, вперше в своєму житті дитина стає членом суспільства зі своїми обов'язками. Тому процес адаптації першокласників протікає на трьох рівнях:
- біологічному (пристосування до нового режиму навчання й життя);
- психологічному (входження до нової системи вимог, пов'язаних з виконанням навчальної діяльності );
- соціальному (входження до учнівського колективу).
Згідно з новим Державним стандартом початкової школи, увага має бути спрямована не тільки на передавання знань учням, а й на формування в них відповідних компетентностей. Кожному учню необхідна підтримка й допомога «у входженні в шкільне життя», як з боку значущих дорослих-батьків, учителів, так і з боку психолога. Тому доречними є розвивальні заняття з психологом К.К.Куртєвою за програмою «Навчаємося з радістю». Діти навчаються приймати себе, свої позитивні якості і недоліки; пізнавати власні цінності й унікальність, свої здібності й можливості; приймати інших людей; розпізнавати свої емоційні стани, мотиви поведінки.
За місяць навчання адаптація першокласників проходить на належному рівні. Сподіваємось, що і далі з великим задоволення діти будуть відвідувати школу, ніколи не зупиняться на дорозі Знань, вона цікава і по-справжньому нескінченна!
Практичний психолог К.К.Куртєва
|