Практикум для педагогів «Конфлікт та спілкування. Моя позиція в конфліктах».
В Першотравневській ЗОШ відбувся психолого-педагогічний семінар-практикум для вчителів з метою вироблення практичних навичок набутих технік поведінки в конфліктах, аналізу конфліктних ситуацій та навичок ведення переговорів зі сторони третьої особи – медіатора.
Педагогам було запропоновано порівняти «Я-висловлювання» і «Ти-висловлювання». Учасники практикуму зробили висновок, що якщо «Ти - висловлювання» - це спосіб донесення інформації про людину, її поведінку, риси характеру та ін.., при якому складається враження вашої переваги чи навпаки над іншою людиною, то «Я - висловлювання» - це спосіб донесення інформації про особисті потреби, почуття, бажання без зневаги та осуду того, до кого звертаєтеся. В цьому випадку людина говорить про те, чого хоче, що необхідно, про те, що думає, а не про те, що необхідно робити чи говорити іншій людині.
Практичний психолог Апостолакі Л. С. надала вчителям структуру (рецепт) «Я - висловлювання» для досягнення результату:
1.Подія.
2.Ваша реакція.
3.Бажаний вами результат.
А також ознайомила зі звичним стилем входження у конфлікт кожної людини за типологією Т. Григор’євої: «вулкан», «глечик», «хвиля», «накопичувач», «реактор». Учасникам було запропоновано програти ситуації зі шкільного життя і спробувати себе у ролі медіатора. Медіатор займає нейтральну позицію: він не оцінює, не засуджує, не приймає рішень. Сторони самі повинні домовитися. Завдання медіатора: створити умови для того, щоб вони могли дійти до згоди; почути один одного, перейти від боротьби до співпраці.
В кінці практикуму практичний психолог надала рекомендації-пам'ятки «Моя позиція в конфлікті» для подальшого конструктивного розвитку власної особистості та досягненні кращих результатів у взаємодії з учнями та батьками. В кінці кожен з учасників створив власну «долоньку правди», нагадавши, що у спілкуванні та вирішенні конфліктів важливу роль відіграє комплімент.
|