Якщо ви вдало оберете роботу і вкладете в неї свою душу, то щастя саме вас знайде.
К.Ушинський
Протягом навчального року в Кирничанській школі проводиться профорієнтаційна робота, яка спрямована на засвоєння учнями необхідного обсягу знань про соціально-економічні та психофізичні характеристики професій та на вивчення власних індивідуальних рис особистості. Соціально-психологічною службою школи профорієнтаційна робота здійснюється за допомогою дослідження в учнів 9,11 класів особливостей темпераменту, характеру, їхніх інтересів, здібностей, досвіду; надання консультацій та складення рекомендацій щодо вибору майбутньої професії за певними напрямками. Не менш важливими є просвітницькі та розвивальні заняття, особливо для старшокласників, які вже мають обрати свою майбутню професію. На тренінгу «Вплив темпераменту на вибір майбутньої професії» учні більш детальніше розглянули особливості кожного темпераменту людини, його прояву в життєвих ситуаціях та співвідношення професій з певним типом темпераменту. На практичному занятті «Цілепокладання - складова професійного успіху» учні ознайомились із принципами постановки цілей; розкрили поняття «пріоритет». Спеціальні вправи мотивували учнів на визначення пріоритетних особистісних і професійних цілей. Розвивальні заняття за програмою О.Мельниченко «Ким бути?» допомогли старшокласникам дізнатися про форми поділу праці, про взаємозв’язок здібностей людини і вибором професії, про основні класифікаційні ознаки професій, про поняття «професійна придатність».
Хочеться сподіватися, що кожен учень знайде своє місце в соціумі в нових умовах ринкових відносин, виявляючи високопрофесійні якості, обізнаність в інформаційному просторі, гнучке ставлення до технологічних змін.
Практичний психолог К.К.Куртєва
|