Важливим чинником психологічної адаптації до школи є соціальне оточення. Успішність процесу адаптації визначає ще й те, наскільки міцно дитина змогла затвердити свою позицію серед однолітків. Активний та ініціативний учень стає лідером, починає добре вчитися, тихий і податливий — перетворюється на аутсайдера, вчиться неохоче або незадовільно.
Перехід учня з початкової школи до школи другого ступеня також супроводжується низкою специфічних проблем, що потребують постійної уваги.
З метою полегшення адаптаційного періоду практичний психолог Саф’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів Бондаренко І.В. у вересні 2017 року провела ряд виховних заходів. У 1-А,Б класі годину спілкування «Чарівний сад класу», а в 5 класі тренінг «Що таке щастя?» й годину спілкування «Доброта і милосердя».
Першокласники на занятті виконували різноманітні вправи «Розминку», «Назви ім’я», «Хто найуважніший». Найбільш емоційною для учнів була «Арт-терапевтична робота», підсумком якої став спільний колаж «Чарівний сад нашого класу», на який вони приклеювали зроблені самостійно пластилінові квіточки.
Учні 5 класу під час години спілкування «Доброта і милосердя» розкрили зв’язок понять «доброти», «зла» і «милосердя», працюючи в творчих групах шукали рішення проблемних ситуацій. Діти вчились аналізувати свої вчинки й інших, аналізуючи оповідання «Сьома дочка».
Тренінг «Що таке щастя?» дав можливість усвідомити власну систему життєвих цінностей та їхній взаємозв’язок зі станом здоров’я. П’ятикласники виконували різні вправи «Асоціації», «Бажання і цінності», «Вибір цінностей», «Обмеження». Обговорення притчі «Цінність часу» підвела до висновку, що кожному від народження надається найцінніший дар – життя, а вправа «Рецепти щастя» дала змогу відчути власні сили у побудові й створенні свого щастя. Психоемоційною розрядкою була вправа «Усмішка», яка зняла напруження й втому.
Проведені заняття сприяли підвищенню рівня адаптованості, зниженню тривожності й формували навички роботи в групах й новоствореному колективі, виховували повагу й добре ставлення один до одного.
|