Семінар-практикум для вчителів образотворчого мистецтва в Ізмаїльському Будинку художника
30 жовтня 2019 року на базі Ізмаїльського Будинку художника був проведений семінар-практикум для вчителів образотворчого мистецтва Ізмаїльського району. На зустріч із художником Карою Олександром Дмитровичем приїхали Кузьміна Л. Т. (Ларжанський НВК), Сурду А. З. (Новопокровська ЗОШ), Караванська Н. І. (Матроський НВК), Кушнір О. М. (Кислицька ЗОШ), Мірошникова В. М. (Старонекрасівська ЗОШ), Чимшир О. І. (Кирничанська ЗОШ), Нівня С. В. (Утконосівська ЗОШ), Войку С. М (Озернянська ЗОШ) та методист райметодкабінету Ізмаїльської РДА Лупов М. М.
Розпочала семінар керівник методичного об’єднання Мирошнікова В. М. Вона говорила про особливості роботи з дітьми в реаліях сьогодення, в умовах упровадження ідей нової української школи в практику, а потім представила присутнім свого викладача Кару О. І.
Олександр Дмитрович розповів трохи про себе, про спілку художників України, про своїх колег, але найбільше говорив про учнів: вони щирі, чуйні, чутливі, вразливі, чесні. Це піддатливий матеріал, із дітьми цікаво працювати, бо найсильніші враження і найбагатша фантазія тільки у дітей. Поділився колишній вчитель і секретами своєї майстерності: щоб домогтися тиші у класі, він починав іноді говорити пошепки, іноді голосом на октаву нижче,ніж зазвичай, а то й просто пропонував намалювати тишу, при цьому й робити це в абсолютній тиші. І діти це робили, а композиції получалися дуже цікавими: у когось лампочка і муха ( а це означало, що в класі така тиша, що чутно, як муха літає довкола лампочки), у когось трактор за околицями села, а з труби машини валить густий дим (це значить, що трактор працює на всю міць, і його рев можна почути аж тут, у класі), у когось лісова галявина, а на ній коза з козеням (а значить, коза увесь час буде «мекати» - повчати свою дитину). І хоча дитячі малюнки прості, двохмірні, без перспективи, в них відтворено дитяче бачення світу, дитячі почуття, враження.
«Будь-яку тему, - говорив Кара О.Д.,- можна розв’язувати графічно, мальовничо та через декоративно-прикладне мистецтво. Увесь процес навчання у нас реалістичний». Тут була прочитана ціла лекція з методики викладання образотворчого мистецтва. Багато ще секретів розкрив Олександр Дмитрович: і як відбілити віск, і про види полотен та ґрунтувань, і що дамарна(з дерева) смола розводиться скипидаром тощо. Потім учителі розглядали роботи майстра, ставили запитання, ділилися враженнями.
Насамкінець усі сфотографувалися на пам’ять. Методист РМК М. М. Лупов подякував художнику за теплий прийом, корисну розповідь про свою трудову діяльність, за безцінні секрети майстерності та просто любов до того, що він робить, за його любов до життя. Усі вчителі залишилися задоволеними і висловили сподівання, що подібні зустрічі в нас іще відбудуться не раз.
Методист відділу освіти Ізмаїльської РДА М. М. Лупов
|