17.01.2020 р. на базі Муравлівської ЗОШ проводився семінар-практикум на тему: «Проєктування на уроках української мови та літератури з метою формування життєвої компетентності учнів». У ньому взяли участь 14 вчителів української мови та літератури Ізмаїльського району.
Розпочав семінар методист РМК М. М. Лупов, який зазначив, що останнім часом набуває поширення інтерактивний метод проєктів – особистісно орієнтований метод навчання, заснований на самостійній діяльності учнів у розробці проблеми й оформлення певним чином практичного результату розробки. Головне завдання методу – зацікавити учнів у набутих знаннях, що можуть і повинні знадобитися в житті. Школярам цікаво щось досліджувати й творити спільний продукт у команді однодумців. Микола Миколайович закликав учителів частіше залучати учнів до мовно-літературних проєктів і розвивати їхні здібності.
Директор школи Дехтяренко Яна Михайлівна представила присутнім вчительку вищої категорії Дмитрієву Л.І., яка підготувала і провела семінар з вищеназваної теми.
Людмила Іванівна підготувала разом із учнями і продемонструвала презентацію про типи проєктів: за домінуючою діяльністю (дослідницькі, творчі, рольові, інформаційні, прикладні), предметно-змістовою(мовні, літературно-творчі, країнознавчі, між предметні), за кількістю учасників(особисті, парні, групові), за тривалістю виконання(короткотермінові, середньої тривалості, довготривалі), ознайомила з етапами реалізації методу проєктів – 5 «П» ( проблема, планування, пошук інформації, продукт, презентація), з інформацією про діяльність учнів і вчителів на кожному етапі тощо.
Практична частина проводилася у вигляді захисту міні-проєктів учнями 7, 11 класів: «Творчі доробки юних дослідників». Так учні 7-го класу представили свій проєкт за повістю Григора Тютюнника «Климко», а саме: інсценування уривку твору, власноруч створений діафільм (ілюстрації), а учень-співавтор прочитав продовження повісті зі щасливим кінцем, написане ним самим.
Учні ж 11-го класу представили розгорнутий проєкт за творчістю Остапа Вишні: літературний журнал цікавих фактів про життя письменника – його життєву позицію, ідейно-естетичні ідеали, кредо і світогляд, грані особистості, характер зацікавлення і захоплення, обдарування тощо, а також фотовиставку, уявну екскурсію « У таборі ГУЛАГУ». Наступний проєкт представили художники - журнал коміксів до усмішки «Сом». Учень-психолог розповів про те, чим корисний сміх, що буває коли ми сміємось ( виділяються ендорфіни – гормони радості тощо), про сміх у творчості Остапа Вишні (детальніше на матеріалі гуморески «Зенітка»). Група одинадцятикласників склала родове дерево Остапа Вишні, інша група – ментальну карту (карту пам’яті або інтелектуальну карту).
Представлений був і колективний проєкт «Риторика як мистецтво спілкування»: учні досліджували витоки походження української мови, її місце серед індоєвропейських мов. Цікавими видалися і дослідницько-пошукові роботи: «Шкільні плутанки», «Молодіжний сленг», «Словничок типових порушень», «Ненормативні наголоси» тощо.
Усі присутні вчителі зі здивуванням та захопленням слухали школярів, Людмилу Іванівну, відмічали позитивне в роботі вчителя, радилися, як проводити той чи інший вид роботи, дякували за те, що ділиться досвідом.
Методист РМК Лупов М. М. теж виступив із методичними рекомендаціями щодо створення проєктів, у свою чергу відмітив, що Дмитрієва Л. І. добре підготувалася до семінару, провела захід на високому науковому і методичному рівні. Окрім того, він подякував адміністрації школи зо добре організований і проведений захід.
![](https://lh3.googleusercontent.com/qesTbYSGMtQw4Kzln56VtdOsjjVPaP98_cWTAIpnarQsVy1KJ2PCaMDxY2F-Epw20MXMqLGNJQm3Hxr6EDwXII07k4N2_hDucovcUANNQC7yt3Djf98pXjf9yuaY9XGWzVyxVJr0tSL4d6IliMXdCoeP6wPmNlFZmGvknAV09TeQTHJak0h2XC9bgG7Uv9kTU4YNV4I6bWaW-brmYaUd7c-sS8R3PfOhYyL2vGKytAZLXMIxU3WIOFkXKaru9EtFk3EBPowK_quRCv9JR26tJe4U_BTJmvPlVudr4n_bUCsTL6dDvJ8-4-jFkFTWrbiyJLFQngJUeyzZtpngt_4d2_h5SKiFl4WvBvAkLazir4Zdj38f3v6XptpVRWV70_HIOVjvWKytJkSzoD6uj6rcxPOJd2yEBKCiU2fFL9AxHwAraydyLjjGVkAJocN_zSX5rbVXMbKZLCQiZlDWKXzSDQFhPnXy5umxacnn6z5Z89cXkjqQIe03kMfluwYETFbUzGV5A7MrUGhhU8PyQ-4LHBdzcJkwjeKWHNPEuMNwPHuwAcdLMapBD5Snqp1suXsnhbAWJdsa2nwFkIhc0zbGXmWWObiW7YEnB_QSnKtCVE2-kL1vR0RrEILZMeUP39elzqMY4ExRID31u95X-aWxp52IX1hSra3nPylDeusCz1bW_tuCr1vh4oF7PEQsdSvzaa4BdTYMMYIguvhYtkajRXD7BhgGeh9J2k-51EZUXYTLNetF=w1215-h607-no)
![](https://lh3.googleusercontent.com/JF6FJpPd7EZhM6zJPevFKn-Ek1IgURm77Mo2QodVembP0dmHerc8YmXZUpxuLWZNg1gC0jQkk6LNpQaBTsbuaihu6lU_b01QXF0haH4ha6w-0KMq1E9Tps842ogh5R0tPI5J-ibsvewRyAsDd1k1RmLcu_xB-GPV9iBnLrgPlj8wYJe9Wzq4otoekGr_zsRWWAFKf9ivUvRzt-wfbMhkqZpCFQPm2CWCqbyZ0zRZY8xuD_VypajYFcEIKXBYlfuqzNPcjeLCYrn2A4Sh1U6lrn8yCVkGNqF5ebtLtuqIb-KBZWJzHfEwqZVaiejQR1X4w5qYtBkGWnBcNrDUV2vj3Af7iEqktafP2-UXw7gfMzXwVuRIN-lpsohFktoNGRQ_PE8SX7z8tRuDhannyKVx2KCHERU25pCoXhKsvANTlyRrXrBANDu7pr1Plx1WniY8R8IQvoSqhK9JwQJTP5Ea17jhBJaKP9yPYS-c9_QQhnP33D4rBf7MBn-vr6lSJD5Z0dssNMlyQk95WHjmqp5P3YTJ60URzFXDWi8SKUY0fU7lR7o_KP3676MMFWsG-WYyEwmv5qvggNbxtC0_ipdTjod2VOGsXwNFVoajMGpSZtTi359WZ2JFoMmVrKwtNsGOzO0MJkaVRvPe5Y6VxdNMwBZZAS_H6OrJGBS4QFKTQNstfRCi_k93mu8r6q6XYacHbhYJj8vmEUUmAr3LF3_-PqeO0ksgA4blz2IldI1YoBdRmwFO=w455-h607-no)
![](https://lh3.googleusercontent.com/QVWHo8QtaP7cv-7HuetwUa4cwtHVoK6ygFm1l4arXAZS-41IVMdmqmHM6ite6in7DQV0LkHCooaa4JQCA3AzfQB4ldRWyqkExUpRw5O4lBBw2Knib1TNpXq_oVI82B4PVr66Gv-Y1VWc7jQ9hSFlS5UPFGFpMs1OWEI3oLzjnVZ2zsMFczuzyIuJt-k5WjYmQ7oHdzCL8YQVqspY7keXJCt7Z2L7sj9ViJlF_LUiTUR_O5pB-oZje2SzLySEhJyr1TU0TYeLlE_dZOnqoXaB-eEvZE7TRWyhIXUM27W2QD8IMZcIOqTFt9R2uY1mXydRDMwnsYA3XQ2osRdchFy2tXmfiQm4rTCrJM7UxKv29WcTRxSllg3rHjyWeszeyQKibmkaNH_GUVJlOpGeR7yNS8zinJoe3yO4WOL0sXurhMY25XA2qKUrVIRif6OnGXVaJsOvEUNiHQwDIPz-6vPI8h5LzSNolc9Gmc67odTap3Jp3Vgf1vwz58zY6MLanrNELyQlzkEwqcFMP9XV06l7nlZbtZafsCWfTq9zc7AYhOCecTQj0SNGKbKtexUkmD7-t03YSytIIwRmqmNiEFo-Ix9b27XnIhfEuQb_FDwLUCm2zGAiCVGyU6zwshUKSK0v9vq_e8Q0l3UneztxRrEOasulEgQfHm3iEDbCc7koGhBPhXx7q8x1RaI=w810-h607-no)
-*
|