30.01.2020 р. на базі Бросківської ЗОШ проводився семінар-практикум для молодих і малодосвідчених учителів на тему: «Методика підготовки учнів до написання твору та есе». У ньому взяли участь 7 учителів району: Середа У. І. (Утконосівська ЗОШ), Шкепу А. І. (Озернянська ЗОШ),
Запорожан А. І.(Саф’янська ЗОШ), Прохницька Т. Г. (Ларжанський НВК), Бондар Г. О. (Першотравневська ЗОШ), Кириленко С. М. (Кам’янський НВК), Гуцага П. Н. (Н.-Покрівська ЗОШ)
Учителі вищої категорії, старші вчителі Водзяновська А. П. та Клопот С. Б. поділилися з ними своїм досвідом роботи зі школярами з вищеназваної проблеми.
Алла Павлівна Водзяновська під час проведення уроку з української літератури у 7-А класі на тему: «Б. Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка.(Казка для дітей: для малих і великих)» не тільки знайомила учнів із життєвим шляхом митця,з його казкою, а й вчила їх аналізувати твір, міркувати, робити висновки з прочитаного, створювати власне висловлювання, виступати з ним перед аудиторією, збирати матеріал до твору-роздуму. Провідним мотивом уроку була думка, яка пролунала на початку уроку, а потім в кінці, як підсумок: «Людське в людині треба зберегти».
Світлана Борисівна Клопот проводила урок у 10-му класі на тему: «Написання формального критичного есе: «Чи варто уникати помилок у спілкуванні?», на якому вчила школярів будувати есе, самостійно добирати і систематизувати матеріал до теми, розвивала критичне мислення, виховувала високу культуру спілкування. Урок був насичений інтерактивними формами роботи: школярі працювали зі словниками, складали акровірш, створювали калейдоскоп афоризмів (лунали висловлювання Сократа, Л. Українки, прислів’я тощо). Цікавою була й робота з уривками з художніх творів І. С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я», П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», Ліни Костенко та ін. Десятикласники знаходили в них і визначали типи мовленнєвих помилок, робили висновок, що не треба повторювати за персонажами ненормативних і лайливих слів. Учні визначали й основні помилки у спілкуванні своїх сучасників: глузування, невміння слухати, люди говорять лише про себе, заздрість тощо.
А далі було найголовніше: діти повторили пам’ятку: «Як правильно написати есе?», обговорили деталі й почали зачитувати свої варіанти різних вступів, називали причини, що спонукали їх звернутися до певної проблеми, тез-аргументів, висновків, а то й повністю ціле есе.
Наприкінці уроку школярі зачитали поради сучасних психологів щодо уникнення помилок у спілкуванні ( не навішувати ярликів, не говорити тільки про себе, не перебивати, не уникати зорового контакту тощо) і висновок: кожна людина може змінюватися і змінювати світ навколо. Вдало тут же була прочитана ученицею поезія, суть якої: за кожне сказане слово людина має бути відповідальна.
Після проведених уроків проводилося їх обговорення. Методист РМК Лупов М. М. надав присутнім учителям рекомендації, як готувати учнів до написання творів-роздумів, есе, підбив підсумки семінару, подякував учителям за прекрасно підготовлені та проведені заняття та директорові школи Аллі Павлівні Водзяновській за добре організований захід.
|