Удосконалення не має меж
Вчитель доти вчитель, поки він вчиться. Особливо ця аксіома стосується тих, хто працює в інклюзивних класах. Адже викладання в таких класах має свою специфіку. Тому вивчається нормативно – правова база, проводяться педагогічні читання, методичні оперативки, відкриті уроки. Але найбільшою цінністю в опануванні нового є вивчення досвіду педагогів – практиків.
Таку можливість мала вчитель початкових класів Ларжанського навчально – виховного комплексу Кіліян Т. І. Вона взяла участь у роботі
ІІ Міжнародної конференції « Відкриваючи двері» у м. Київі, на якій розглядались проблеми роботи в інклюзивних класах.
Перед слухачами з досвідом роботи психолого- медико- педагогічної комісії виступив доктор університету штату Орегона США Санд Бадден.
Вчителі – тьютери Карен Роббинс та Марина Крисов із США та Ізраїлю докладно інформували про роботу асистента вчителя, дали поради щодо покращення матеріальної бази класних кімнат, в яких перебувають діти з особливими потребами. Використовуючи свій досвід роботи, показали ефективні прийоми, які покращують соціальні та життєві навички дітей.
Отже, системне вивчення , аналіз та систематизація досвіду вчителів - практиків дозволяє оптимізувати процес запровадження інклюзивної форми навчання і дати можливість дітям з особливими потребами досягти певних успіхів у навчанні.
Бирка Н. І. , заступник директора
з навчально - виховної роботи Ларжанського НВК |