Мультилінгвізм (многомовність) - властивості людини вживати декілька мов в побуті, у сфері освіти, на робочому місці та інших сферах життя.
В багатьох державах Європи і світу мешканці вільно користуються двома, нерідко і декількома мовами. Зазвичай в якості прикладів наводяться Люксембург,Бельгія, Нідерланди, Скандинавські країни. Але і в інших країнах населення вільно володіє декількома мовами.
Полікультурна освіта визнає багатомовність як цінний ресурс і одночасно служить інструментом для його досягнення. Багатомовність є однією їх головних рис сучасної особи, що має полікультурні компетенції. Мовні компетенції, і в першу чергу, державної мови, є однією з умов рівноправного доступу громадян поліетнічної держави до участі в економічному і соціальному житті країни. Прагнення до політичної і економічної інтеграції, вільної міграції населення також настійно вимагає знання різних мов на такому рівні, який дозволить фахівцям повноцінно конкурувати на міжнародних ринках праці.
Мультилінгвальна освіта – інновація в навчанні, за допомогою якої школярі здобувають академічну освіту (тобто основні предмети: математика, фізика, історія, тощо) кількома мовами, що є вагомим підґрунтям для майбутніх випускників.
В 2015 році розпочав свою роботу спільний проект Міністерства освіти і науки України та Румунського Інституту Миру (ПАТРІР) «Мультилінгвальна освіта в Україні». Вчителі Утконосівської школи стали учасниками проекту та експериментальним майданчиком для впровадження моделі мультилінгвальної освіти разом з чотирьма загальноосвітніми та дошкільними навчальними закладами Болградського, Саратського, Овідіопольського районів. Координуватиме роботу Одеський обласний інститут удосконалення вчителів. Особливості впровадження проекту на Одещині в тому, що діти будуть вивчати предмети (окрім іноземних мов та української) на 3-х мовах, які найбільше представлені в регіоні. У випадку Утконосівської школи це мови національних меншин молдовська, російська та українська.
21 жовтня в Утконосівській школі в форматі "круглого столу" відбулася зустріч начальника відділу освіти, працівників районного методичного кабінету, адміністрації школи, вчителів, батьківської громадськості з організаторами Проекту: координатором проекту Андрієм Трубчаком (Румунія), експертом з мультилінгвальної освіти Лігітою Грігулє (Латвія), директором Інституту соціальних досліджень Юсуфом Куркчі (м.Симферопіль), представницею Міністерства освіти і науки України Світланою Фоміною, завідувачкою науково-методичної лабораторії іноземних мов Одеського обласного інститут удосконалення вчителів Тетяною Юрченко. Учасники круглого столу обговорили ризики та проблемні питання щодо готовності до впровадження в Утконосівській школі даного проекту, а також перспективи його імплементації в інших школах району. Предметна розмова була проведена з вчителем Кіру Валентиною Миколаївною та батьками учнів першого класу, з якого розпочнеться експеримент впровадження мультилінгвальної освіти в школі.
В цілому, всі учасники української сторони позитивно оцінили участь в проекті, відзначили важливість та перспективність його впровадження в нашому регіоні.
Насущні проблеми підготовки кадрів для впровадження проекту в регіоні та співпраці науковців з вчителями-практиками були обговорені пізніше, в стінах Ізмаїльського державного університету, куди гостинно запросив учасників Проекту ректор вишу, Кічук Ярослав Валерійович.