В Першотравневській ЗОШ відбувся психолого-педагогічний семінар-практикум для вчителів з метою усвідомлення вчителями власного досвіду та індивідуальної поведінки в конфліктах; формування в учасників системи демократичних цінностей, заснованих на принципах толерантності та мирного урегулювання конфлікту. Головним девізом заняття було - тільки змінившись самі, ми можемо змінити іншого!
Учасники визначилися зі своїми очікуваннями від семінару, які написали на символічних ракушках. Практичний психолог Апостолакі Л. С. нагадала, що конфлікт – це завжди невідповідність, протиріччя або зіткнення позицій, в основі яких лежать якісь потреби чи інтереси конфліктуючих сторін. Вчителі віднайшли негативні та позитивні сторони конфлікту, дійшли висновку про те, що часто можна поєднати більш глибинні інтереси та потреби сторін, перейти від боротьби до співпраці, поведінки в конфліктах, дійшли висновку, що найефективніша стратегія поведінки – це співпраця – це не стільки стратегія поведінки, скільки стратегія взаємодії. Вона незамінна в близьких, довготривалих та цінних для обох партнерів відносинах. Педагоги створювали живі скульптури на певні ситуації і зробили висновок, що версії різних людей відрізняються одна від одної, всі ми по-різному сприймаємо одне і те ж зображення, почуте, побачене і все це залежить від нашого життєвого досвіду, настрою та від ряду різних причин та обставин.
В кінці практикуму практичний психолог ознайомила вчителів із технікою активного слухання (перефраз, резюмування, відображення відчуттів) та надала рекомендації як використовувати техніку активного слухання для конструктивної взаємодії урегулювання конфлікту.
|