Апробація програми в Саф’янській школі
Виховання – це цілеспрямований розвиток кожної зростаючої людини як неповторної людської індивідуальності й особистості, а вихованість – вміння вести себе в суспільстві. Вона формується з раннього дитинства і обумовлена розвитком культури в суспільстві, соціальним середовищем, системами виховання в сім'ї, навчальному закладі та ін.
Рівень вихованості пов’язаний з внутрішнім світом особистості, його оточенням, цінностями, взаєминами, переживаннями, емоціями. Практичним психологом школи Бондаренко І.В. була створена програма тренінгових занять «Виховуємо особистість», яка мала на меті формування особистості, здатної виховувати й розвивати саму себе, особистості, що самовдосконалюється.
Програма проходила апробацію в І семестрі 2018-2019 навчального року, в 6 класі, і результатом занять мав стати рівень підвищення вихованості учнів.
Вправи програми забезпечили взаємодію всіх дітей класу, включили у взаємодію тих, спілкування з якими часто уникають, дали можливість для подолання повсякденних проблем підлітка. Учні у власній діяльності виховували самих себе. Під час занять активно працювали і після закінчення з нетерпінням чекали нової зустрічі. Найбільше сподобалися заняття з «Булінгу» (вправа «Лист у майбутнє»), «Добра і зла» (вправа «Дитячий будинок»), «Колективізму» ( вправа «Школа дружби»).
Проведені зустрічі мали пізнавальний та виховний зміст, що спрямовано на формування всебічно і гармонійно розвиненої особистості, роботу з внутрішнім світом та організацію міжособистісних відносин, викоріненню негативних навичок. І найголовніше, вони мали позитивний результат: істотно підвищились показники вихованості учнів та класу.
Практичний психолог Саф’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів Бондаренко І.В.
|