"Наступність: дитячий садок і школа"
«Шкільне навчання ніколи не
починається з порожнього місця, а завжди
спирається на певну стадію
розвитку, досягнутого дитиною ».
Л. С. Виготський
Перехід дитини з дитячого садка у школу є важливим етапом її життя, який пов’язаний не лише зі зміною середовища її розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням з новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей тощо. Одним дітямцедодаєпіднесеного настрою, відчуттявиходу на новийжиттєвийщабель, іншимвселяєностальгію за звичнимжиттям у дитячому садку, часто породжуєстресовістани. Тому дужеважливо, щоб у дошкільномузакладі, в сім’їдопомоглидитиніусвідомити, що дитячий садок і школа є ланками єдиноїсистемиосвіти і виховання, а все те, щочекаєдитину у школі, є продовженням того, чимзаймалася, щоопановувала вона раніше. Не меншважливо, щобіз перших днівперебування в школі вона на конкретнихреаліяхпереконувалася в цьому. Все цеможливе за дотримання принципу наступностідошкільної та початковоїосвіти.
Необхідною умовою успішного вирішення завдань наступності є встановлення зв’язку та творчої співпраці між ЗДО і початковою школою на рівні заходів з дітьми.
Напрямки реалізації практичного аспекту співробітництва між освітніми закладами є :
- попереднє знайомство педагогів початкової школи зі своїми майбутніми учнями
- відвідування вихователями відкритих уроків, позакласних заходів своїх колишніх вихованців-першокласників з метою спостереження за їх розвитком
- проведення ознайомлювальних екскурсій для дітей
- організація спільних конкурсів, тематичних виставок дитячих робіт, вернісажів тощо проведення спільних митецьких заходів у закладах дошкільної та загальної середньої освіти (відвідування музеїв, театралізованих вистав тощо) спільна участь старших дошкільнят і школярів у проектній діяльності тощо.
6 червня 2018 року у Суворовському ДНЗ (ясла – садок) відбувся спільний зі школою семінар – практикум з проблеми «Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках розбудови Нової української школи», мета якого запровадження інноваційних підходів щодо гармонійного розвитку особистості дитини в період дошкільного дитинства та старту Нової української школи; вивчення змісту та структури нових Державних стандартів дошкільної та початкової освіти.
У роботі семінару брали участь вихователі :Мінова М. М., Далакова Т. І., Желязкова М.М., Смокова І.Б, вчитель початкових класів: Котлік С.Д., адміністрація закладів: Смокова К.Д. та Ракова К. С.
Лише об’єднавши зусилля педколективів закладів дошкільної і початкової ланок шкільної освіти, а також отримавши підтримку батьківської громади можливо забезпечити психологічно виважений і успішний для дитини перехід з попереднього рівня освіти на наступний.
Вчитель початкових класів Суворовської ЗОШ
Котлік С.Д.
|