В рамках підписаних угод між Одеським обласним інститутом удосконалення вчителів та представництвом Австрії в Україні в сфері освіти KULTUR KONTAКT, продовжується Міжнародний україно-австрійський освітній проект «Запровадження освітніх стандартів у навчальний процес». До участі в проекті залучено представників методичних служб області, адміністрації загальноосвітніх навчальних закладів, вчителів початкових класів та вчителів математики. В процесі роботи під час проекту передбачено цикл навчальних тренінгів для учасників проекту. Перший тренінг відбувся на базі інститутів м. Відня та м. Лінц (Австрія) в червні цього року, про що висвітлювалось в новинах сайту відділу освіти раніше.
Другий тренінг проходив на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів з 20 по 22 листопада 2014 р. В тренінзі прийняли участь вчителі району: Кіліян Тетяна Іллівна, вчитель початкових класів Ларжанського НВК, Кіру Валентина Миколаївна, вчитель початкових класів Утконосівської ЗОШ, Смокова Олена Костянтинівна, вчитель математики Утконосівської ЗОШ, Метою тренінгу, який проводився під керівництвом австрійського експерта Йогана Ротбьока було ознайомлення з досвідом австрійських колег з кооперативного навчання, знайомство з принципами, методами цієї технології.
Теоретичною основою кооперативного навчання є роботи Ж.-Ж. Піаже, Л.С. Вигодського та інших вчених, які підкреслювали особливу роль в процесі інтелектуального розвитку дитини факторів соціальної взаємодії та міжособистісного спілкування. Дослідження педагогів і психологів показують, що кооперативна форма навчання сприятливо впливає на розвиток мовлення, комуникативності, мислення та інтелекту. Крім того, в порівнянні з традиційними фронтальними формами і методами, кооперативне навчання дає більш високі навчальні результати.
На сьогодні кооперативне навчання широко визнається у сфері освіти. Воно стало популярним завдяки багатьом причинам: кооперативне навчання допомагає вчителям працювати у класі з великою кількістю учнів, удосконалює академічні досягнення та соціальний розвиток. Навчання вимагає розумового, емоційного, духовного та фізичного залучення тих, хто навчається. Лише лекції та демонстрація наочності не дадуть реальної змоги самостійно оволодіти пізнавальною інформацією та створити нові знання. На жаль, учителі часто покладаються на пасивні методи навчання, нехтуючи фактом, що учні бажають навчатися активно.
В ході тренінгів учасники також побували в школі № 117 м. Одеса, відвідали уроки математики, де змогли наочно познайомитися з методами та формами роботи вчителів.
|