19 лютого на базі Каланчацької ЗОШ було проведено засідання районного методичного об’єднання вчителів біології на тему «Використання можливостей інтерактивної дошки під час викладання біології».
Біологія є тією навчальною дисципліною, що забезпечує широке використання різноманітних методів і прийомів роботи з інформацією. Тому, оснащення кабінету біології комп’ютером, багатофункціональними пристроями, інтерактивною дошкою є необхідною вимогою сьогодення, оскільки дозволяє дуже швидко опрацьовувати інформацію, представити її у вигляді схем, діаграм, таблиць, визначити залежність між різними явищами, процесами, об’єктами, будовою та функціями.
Ефективною формою інтерактивного навчання, пов’язаною з електронними дидактичними засобами навчання є технологія використання інтерактивної дошки. Вчителем вищої категорії, старшим вчителем Фаніною Т.О. проведено урок в 9 класі з теми «Генетика статі. Успадкування, зчеплене зі статю». На семінарі були присутні вчителі біолоігї всіх шкіл району, які відзначили високий науково-методичний рівень проведення уроку. На уроці були використані наступні види освітньої діяльності: робота з текстом і зображеннями, демонстрація і нанесення заміток поверх тексту, створення за допомогою шаблонів і зображень завдань для занять, рішення задач та демонстрація презентації. Вдало був обрано тип уроку, продуманим і логічним був кожен його етап. Оптимально реалізувались дидактичні принципи навчання: науковість, доступність, системність. Раціонально поєднані форми, методи, прийоми та засоби навчальної роботи. Застосування сучасних активних форм навчання (робота в групах, індивідуальна робота, фронтальна) сприяла розвитку творчих здібностей, створювала умови для самостійної роботи учнів, індивідуалізації та диференціації їх навчання.
Вчителі, які працюють з мультимедійними засобами Дараган Г.Ф. (Кислицька ЗОШ), Белова М.О.(Саф'янська ЗОШ), Смирнова Н.Г.(Кам'янський НВК) поділились власним досвідом роботи та зазначили переваги роботи: вчитель може демонструвати за короткий проміжок часу процеси, які проходять мільйони років (еволюція живих організмів, розвиток життя на Землі), проникати в мікросвіт клітини, прискорювати процеси росту і розвитку тощо. Мультимедійний урок дає можливість комбінувати в одному уроці велику кількість різноманітних творчих завдань, створює оптимальні умови для ведення дискусії.
При підведенні підсумків семінару методист РМК Ніколаїця О.Д. зазначила, що використання мультимедійних технологій в ході викладання біології дає ряд переваг: зростає зацікавленість учнів навчальним матеріалом, покращується сприйняття інформації, динамічність подачі матеріалу, комбінування зорового і слухового сприйняття інформації, що приводить до поліпшення навчально-виховного процесу. Також методист зауважила, що в районі в кожній школі наявні мультимедійні засоби, які обовязково потрібно використовувати в роботі вчителів біології.
Матеріали семінару можна буде переглянути за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/18-2m5pGmJC7sSqfNLInkDRC6RIOgnCjG?usp=sharing
|