«Завдання педагога в тому,
щоб підвести дітей до дверей життя,
дати ключ і навчити учнів
користуватися цим інструментом»
(В. Сухомлинський)
16 березня2018 року в Ларжанському НВК відбулося засідання районної педагогічної майстерні вчителів української мови та літератури з теми: «Шляхи реалізації компетентностей в світлі Нової української школи».
Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.
Ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.Тому у центрі освітнього процесу мають бути не тільки правила і формули, а дитина, яка у сприятливому навчальному середовищі, створеному педагогом на конкретному уроці і поза ним, розвиває свої риси – відвагу, наполегливість, працьовитість, стійкість, оптимізм, рефлексивне ставлення до помилок, толерантність тощо.
Нова українська школа потребує нових підходів до навчання, які ґрунтуються на засадах педагогіки партнерства, співпраці між учнями та вчительством, відходу від авторитарної моделі, комунікації, що вимагає переосмислення ролі і педагога, і учня.
У рамках семінару вчитель української мови та літератури вищої категорії, старший вчитель Ларжанського НВК Бирка Ніна Іллівна показала відкритий сучасний урок з української мови у 6 класі «Правильне використання форм числівників у мовленні». Вчителька провела майстер-клас, у якому продемонструвала, яким чином на одному уроці української мови можна реалізувати всі 10 компетентностей, передбачених вимогами Нової української школи.
Вчителі району мали змогу оцінити майстерність та професіоналізм викладання української мови Бирки Ніни Іллівни та поділитися власним досвідом щодо релізації компетентностей на уроках мови і літератури.
Підсумок семінару підвела методист РМК Нікольчєва Л.Ф., яка підкреслила, що формування життєвих компетентностей Нової української школи сприятиме розвитку суспільства освіченого загалу, високої культури і рівних можливостей. Саме таке суспільство забезпечує європейську якість життя, у якому освічена людина може бути справді вільною, вміти навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, бути здатною до участі у міжкультурному спілкуванні.
|