20 березня 2014 року в конференційній залі Ізмаїльської райдержадміністрації для керівників освітніх навчальних закладів міста і району відбувся обласний семінар "Шляхи реалізації завдань організації інклюзивного навчання в умовах загальноосвітнього навчального закладу". В семінарі взяли участь керівники навчальних закладів, а саме: директори загальноосвітніх шкіл, заступники директорів з навчально-виховної роботи, завідуючі дошкільних навчальних закладів міста і району.
Відкрила семінар завідувачка районного методичного кабінету Копил О.О., яка окреслила тему та мету проведення семінару, представила експертів Одеського обласного інституту удосконалення вчителів: завідувача науково-методичної лабораторії соціального захисту дітей та корекційної освіти Шеффера А. П., а також завідуючу Центру практичної психології і соціальної роботи Витупоренко С. В.
У ході роботи семінару-практикуму обговорювалися такі питання:
В ході сеімнару учасники виявили переваги інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами — інклюзивне навчання не розділяє дітей з інвалідністю та їхніх здорових однолітків; завдяки цілеспрямованому повноцінному спілкуванню поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей; діти мають можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті; для інших дітей — вони вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських особливостей; налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них; співпрацювати; поводитися нестандартно, бути кмітливими, а також співчувати іншим; для педагогів та фахівців — учителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів; учителі опановують різноманітні педагогічні методики, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності; спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.
Проаналізувавши та обговоривши проблему семінару, учасники прийшли до висновків про необхідність впровадження інклюзивного навчання в освітніх закладах, що є нагальною потребою часу в умовах світових тенденцій соціального захисту дітей з освітніми потребами та курс України на європейські стандарти.
Висловлюємо щиру подяку експертам Одеського обласного інстиутут удосконалення вчителів за ініціативу та проведення обласного семінару.
|