25.02.2020 в Старонекрасівській ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся семінар-практикум для вчителів російської мови та літератури шкіл району. Учасниками семінару стали вчителі Кирничанської, Суворовської, Лощинівської, Багатянської, Каланчацької, Саф`янської, Новонекрасівської, Муравлівської, Комишівської ЗОШ та Ларжанського НВК.
На установчому етапі методист РМК Бондарчук Е. К. ознайомила вчителів-учасників практикуму з темою («Формування ключових компетентностей засобами російської мови та літератури»), визначила її актуальність в контексті завдань, які постали перед сучасною українською школою.
На етапі практичної реалізації мети семінару учасники відвідали два відкритих уроки: урок літератури в 5 класі вчителя вищої категорії, «Старшого вчителя» Койчевої С. І. та урок з інтегрованого курсу «Російська мова та література» в 10 класі вчителя вищої категорії, вчителя-методиста Краснова М. В.
На уроці літератури в 5 класі за темою «Е. Сетон-Томпсон «Лобо». Світ природи в оповіданні», який пройшов у формі засідання «Ради із захисту тварин», учасникам семінару були продемонстровані можливості ІКТ та інтерактивних прийомів та методів в роботі з реалізації Державного стандарту освіти. Результатом роботи над темою став проект резолюції, спрямованої на захист тварин.
Урок в 10 класі за темою «Жанри розмовного стилю» продемонстрував, як шляхом інтеграції мови та літератури забезпечити формування ключових компетентностей. Основною формою роботи на уроці була групова форма. Учні працювали над міні-проектами, за допомогою отриманих знань аналізували та інтерпретували мовленнєві ситуації. Інтеграція мови та літератури була забезпечена на етапі роботи над міні-проектом «Щоденник». Працюючи над проектом, учні аналізували уривок з роману Ф. М. Достоєвського «Підліток».
За підсумками обговорення відкритих уроків, було зазначено, що використання активних форм роботи, інноваційних технологій, можливостей інтегрованого курсу створює умови для продуктивної діяльності учнів, розвитку їх пізнавального інтересу, критичного мислення, життєвих та соціальних компетентностей, сприяє реалізації особистого потенціалу учнів.
Койчева С. І.,
вчитель російської мови та літератури
Старонекрасівської ЗОШ
|