Створити дітям умови для успіху,
збудити в їхніх серцях почуття власної гідності —
це перша заповідь виховання.
У наших школах не повинно бути нещасливих дітей,
душу яких гнітить думка, що вони нічого не варті.
В. Сухомлинський
З чого починається людина, як починається її шлях в життя? Все просто: шлях людини починається з питань що?, де?, коли?
З чого починається особистість? Все дуже просто: особистість починається з чіткого усвідомлення хто «Я», що «Я», який «Я», з прийняття себе як людини відповідної статі, з відповідними фізіологічними особливостями (зростом, вагою, формою вух та очей, фізіологічними вадами), з прийняття себе як людини з відповідними психічними особливостями, з усвідомлення себе як «Я» - частина соціуму.
Але дуже складним і в водночас дуже важливим для кожної людини є шлях від людини-що?, де?, коли? до людини-«Я є такий», шлях до себе. Деякі люди йдуть до себе все життя, деякі знаходять себе швидко (то є щасливі люди), деякі, так і не пізнавши себе, живуть чужим життям, а деякі, не прийнявши себе, не можуть реалізуватися, стають ізгоями, становляться неспроможними як в процесі задоволення власних потреб, так і в процесі задоволення потреб суспільства.
Нещодавно в Старонекрасівській школі відбулося засідання педагоічної ради з теми "Формування ціннісного ставлення до себе як умова забезпечення успішної реалізації потенціалу особистості."
За мету було поставлено проаналізувати роботу школи з виховання ціннісного ставлення до свого соціального, фізичного та психічного «Я»; визначити основні напрями та шляхи покращення роботи з формування сталих соціальних, фізичних та психічних орієнтирів.
Тема особлива. Вчені-педагоги та психологи стверджують: з усіх ціннісних орієнтирів ставлення до себе у людини формується найпізніше. Але з усіх ціннісних орієнтирів цей є найважливішим орієнтиром, бо є першочерговою умовою, що забезпечує успішний розвиток та реалізацію потенціалу особистості.
Педагогічна рада поділилася на дві частини . В першій – теоретичній – були заслухані виступи заступника з НВР Койчевої С.І, соціального педагога Лафи А.В., які надали інформацію про рівень сформованості соціального, фізичного та психічного «Я» (на основі анкетування) та роботу на рівні «соціальний педагог-учень-батьки) та проаналізували роботу з виховання ціннісного ставлення до свого «Я». Також .досвідом роботи з формування в учнів початкових класів ціннісного ставлення до себе та про дієві підходи щодо формування «Я» - моделі. поділилися класоводи 6-А класу Сілаєва Т.Л та 1-А класу Гєнова Ж.П.
Друга практична частина ради проходила у формі педагогічного консиліуму. Вчителі в групах працювали над створенням проектів «Формування соціальних, фізичних та психічних орієнтирів в учнів початкової, основної та старшої школи. Шляхи удосконалення роботи школи з формування об’єктивного сприйняття та позитивного ставлення до свого «Я».
Підсумовуючи роботу педагогічного колективу школи, слід зазначити, що існує необхідність знаходити нові ефективні підходи до створення виховного простору, де кожна дитина, знайде своє місце в мікросоціумі, що дасть їй впевненість, що вона чогось варта.
Педагог-організатор Коваленко Є.К.
|